پیام سپاهان
95 درصد ارز حاصل از صادرات در استان اصفهان بازگشته است
شنبه 17 مهر 1400 - 09:58:48
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گمرک استان اصفهان اعلام کرده است که درنیمه نخست 1400 تشریفات صادرات13 هزار و 693 فقره اظهارنامه به وزن یک میلیون و 64 هزار و 680 تن کالا به ارزش 602 میلیون و 335 هزار دلار، در پنج گمرک استان اصفهان انجام پذیرفته است که در مقایسه با سال قبل از نظر تعداد 27 درصد، از حیث وزن 29 درصد واز لحاظ ارزش 72 درصد رشد داشته است.
ایرج موفق رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: بازگشت ارز و تعهد ارزی صادرکنندگان استان اصفهان با کمک ویژه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و با همکاری سازمان صمت اصفهان انجام شد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه حجم صادرات سال گذشته از این استان بیش از 2 میلیارد دلار بوده است ابراز امیدواری کرد که امسال نیز بتوانیم افزایش قابل توجهی را در حجم صادرات استان داشته باشیم.
وی با بیان اینکه وضعیت امسال استان اصفهان نسبت به سال گذشته در بخش صادرات کالا رشد قابل توجهی داشته است افزود: به‌دنبال آن هستیم که میز‌های توسعه صادرات ملی را که مسئولیت 10 میز را استان اصفهان برعهده دارد افزایش و وضعیت را به سمت پیشرفت بیشتر و بهتر صنایع سوق دهیم.
موفق خاطرنشان کرد: در این راستا با کمک بخش خصوصی، تشکل‌ها و انجمن‌های صنایع، اتاق بازرگانی، خانه صنعت و معدن، اتاق اصناف و تعاون به‌دنبال آن هستیم که شرایط را برای فعالیت همه کارآفرینان، صنعتگران، معدنکاران و تاجران روان‌تر کنیم.
وی خاطرنشان کرد: حدود پنج هزار طرح در دست اجرا در این استان وجود دارد که برای تامین، تکمیل و تعمیر ماشین آلات خود نیاز به تسهیلات بانکی دارند.
موفق با بیان اینکه از بانک‌ها تقاضا داریم که سرمایه ثابت طرح‌ها را تامین کنند افزود: بیش از 2 هزار و 50 طرح بالای 40 درصد پیشرفت فیزیکی در استان اصفهان وجود دارد که مراحل خرید زمین، دیواری کشی، احداث سوله و برق، آب و گاز نصب شده و برای خرید ماشین آلات نیازمند وام هستند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به نامگذاری سال 1400 با عنوان "تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها" تاکید کرد: پیگیری‌های لازم برای ورود این طرح‌ها به مدار تولید با رعایت ملاحظات زیست محیطی در حال انجام است.
اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از 9 هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه 221 هزار میلیارد ریال و اشتغال 263 هزار نفر، حدود 840 معدن در حال بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری بیش از 10 هزار میلیارد ریال و حدود 200 هزار واحد صنفی، صنعتی‌ترین استان کشور به‌شمار می‌آید.
منبع:ایرنا
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/323840/95-درصد-ارز-حاصل-از-صادرات-در-استان-اصفهان-بازگشته-است
بستن   چاپ