پیام سپاهان
مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی اصفهان:
40 کیلوگرم خاویار پرورشی در اصفهان استحصال شد
شنبه 17 مهر 1400 - 07:52:31
پیام سپاهان - اصفهان- مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی اصفهان از تولید و استحصال 40 کیلوگرم خاویار پرورشی در این استان خبر داد.

محمدرضا عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تولید سال جاریِ گوشت و خاویار استان تا دو ماه دیگر مشخص خواهد شد، اظهار داشت: تولید و استحصال خاویار در سال گذشته نیز کم بود اما حدود 40 کیلوگرم از ماهیان دو مزرعه پرورش ماهیان خاویار در شهرستان‌های آران و بیدگل و کاشان استحصال شد.
وی با بیان اینکه خاویار تولید شده در اصفهان در استان‌های شمالی کشور فرآوری و به بازار عرضه می‌شود، اضافه کرد: هنوز امکانات فرآوری خاویار در استان اصفهان وجود ندارد.
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با اشاره به اینکه خاویار محصولی صادراتی است اما بازار داخلی نیز دارد، افزود: خاویار بیشتر در آذرماه و با نزدیک شدن ایام کریسمس تولید و صادر می‌شود.
عباسی با بیان اینکه سال گذشته هرکیلوگرم خاویار حدود 6 میلیون تومان از تولیدکننده خریداری و حدود 12 میلیون تومان صادر می‌شد، ابراز داشت: بازدهی پرورش ماهیان خاویاری کند است زیرا تولید گوشت این ماهی سه سال و استحصال خاویار تا هشت سال به طول می‌انجامد که نوعی سرمایه گذاری بلند مدت بشمار می‌رود.
وی با بیان اینکه ایجاد مزرعه پرورش ماهی خاویار دستکم به 200 میلیون تومان سرمایه نیاز دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پرورش این نوع ماهی نیاز به سرمایه گذاری بلندمدت دارد همه افراد استقبال نمی‌کنند، از سوی دیگر تولید ماهی خاویار در آب‌های شیرین و لب شور امکان پذیر است و به منبع آب دائمی نیاز دارد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/323800/40-کیلوگرم-خاویار-پرورشی-در-اصفهان-استحصال-شد
بستن   چاپ