پیام سپاهان
جابه جایی مسافر امسال در بخش ریلی اصفهان 2 برابر شد
جمعه 16 مهر 1400 - 07:32:00
پیام سپاهان - اصفهان- مدیر کل راه آهن استان اصفهان گفت: حمل بار در بخش ریلی این منطقه در نیمه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال هفت درصد افزایش یافت و در بخش مسافر 2 برابر شد.

سید رضا سادات حسینی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: نیمه اول امسال بیش از 119 هزار واگن در خطوط ریلی اصفهان تخلیه و یا بارگیری شد که این میزان در مقایسه با زمان مشابه سال قبل برحسب تن بار هفت درصد و بر حسب تن کیلومتر 22 درصد رشد داشته است.
مدیر کل راه آهن اصفهان به جابه‌جایی بیش از 500 هزار مسافر در مسیرهای ریلی استان اصفهان در نیمه اول سالجاری اشاره کرد و افزود: این میزان حمل و نقل نسبت به زمان مشابه سال قبل 2 برابر شد که رونق سفرها و کاهش محدودیت‌های کرونایی عامل اصلی آن است.
سادات حسینی افزود: در 2 ماه نخست سال قبل فعالیت قطارهای مسافری به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شد اما امسال شاهد افزایش تردد مسافر با رعایت دستورالعمل های بهداشتی هستیم.
مدیر کل راه آهن اصفهان با بیان اینکه مرداد امسال یک رام قطار مسافربری در مسیر اصفهان به مشهد به ناوگان ریلی افزوده شد، گفت: در شرایط فعلی به منظور پیشگیری از شیوع کرونا تنها 50 درصد ظرفیت قطارها مسافرگیری می‌شود.
به گفته وی، علاوه بر قطارهای مبداء به مقصد،روزانه 21 رام قطار ترانزیتی از مبداء تهران به مقصد شیراز، یزد، کرمان، زاهدان، بندر عباس و در محورهای تحت پوشش این اداره کل تردد دارد.
به گزارش ایرنا، استان اصفهان 35 تا 40 رام قطار باری با ترافیک بالا در روز دارد و از نظر تخلیه بار رُتبه نخست(با 33 درصد از سهم کل کشور)، از نظر صدور بارنامه رُتبه دوم، از نظر تُن کیلومتر رُتبه سوم و از نظر تُناژ بارگیری رُتبه چهارم کشوری را دارد.
سهم راه‌های ریلی نسبت به کل راه‌ها در استان اصفهان 18 درصد،سهم جابه‌جایی مسافر در راه‌آهن نسبت به همه بخش‌ها هشت درصد و سهم حمل و نقل بار در راه‌آهن نسبت به کل در استان 25 درصد است.
21 منطقه راه آهن در سراسر کشور وجود دارد .
برچسب‌ها
ویروس کرونا اصفهان شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران

http://www.sepahannews.ir/fa/News/323583/جابه-جایی-مسافر-امسال-در--بخش-ریلی-اصفهان-2-برابر-شد
بستن   چاپ