پیام سپاهان
222 هزار نفر در سیستان و بلوچستان بیمه شده اصلی سازمان تامین اجتماعی هستند
سه شنبه 6 مهر 1400 - 13:35:01
وزارت رفاه
پیام سپاهان - مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: 222 هزار نفر در این استان بیمه شده اصلی سازمان تامین اجتماعی هستند که با عائله و افراد تحت تکفل در مجموع 800 هزار نفر از خدمات این سازمان بهره مند می شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، مهرداد جهاندیده اظهار داشت: در حوزه مربوط به رفاه کارگری اقدامات خوبی انجام شده که احداث چهار مجموعه فرهنگی و ورزشی کارگران در شهرستان های زاهدان، زابل، خاش و ایرانشهر و ساخت سه استخر از جمله آن ها است.
وی افزود: سیستان و بلوچستان دارای هجده هیئت تشخیص و 6 هیئت حل اختلاف است که حدود 150 نفر در قالب نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت در این مراجع حضور دارند و به مباحث مربوط به اختلافات و مناقشات در این حوزه رسیدگی می کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: در 18 ماه گذشته، حدود چهار هزار و500 شکایت در مراجع حل اختلاف کار استان مورد رسیدگی قرار گرفته که خوشبختانه با تعاملی که وجود دارد حدود 35 درصد از آرا، سازشی بوده و این روند با قوت بیشتری در مراجع ادامه دارد.
جهاندیده گفت: در راستای صیانت از نیروی کار و پرداختن مباحث ایمنی و بهداشت کار طی مدت زمان ذکر شده بالغ بر 10 هزار فقره بازرسی از استان صورت گرفته که ایرادات و نواقص برطرف شده است؛ همچنین در حوزه تشکل های کارگری و کارفرمایی حدود 300 تشکل در سطح استان وجود دارد که طی سال گذشته و مدت زمان سپری شده با رشد 20 درصدی مواجه بوده ایم.
6 مهر 1400 12:41
روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان |
کد خبر : 246,116
کلیدواژه ها: مهرداد جهاندیده , بیمه شده اصلی , تامین اجتماعی , سیستان و بلوچستان
نظرات بینندگان

http://www.sepahannews.ir/fa/News/320592/222-هزار-نفر-در-سیستان-و-بلوچستان-بیمه-شده-اصلی-سازمان-تامین-اجتماعی-هستند
بستن   چاپ