پیام سپاهان
جریمه 244 هزار مشترک پرمصرف برق در اصفهان
پنجشنبه 1 مهر 1400 - 16:05:04
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمد علی‌اکبری سخنگوی شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: الگوی مصرف برای فصول گرم سال 300 کیلو وات در ماه و در فصول سرد 200 کیلووات است که اگر مشترکان تا این میزان مصرف داشته باشند خوش مصرف محسوب می‌شوند و مشترکان پرمصرف کسانی هستند که بیش از این میزان در هر ماه استفاده کنند.
او با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 244 هزار مشترک پرمصرف در استان جریمه شده اند، ادامه داد: به منظور حمایت از مشترکان کم مصرف و تنبیه مشترکان پرمصرف بنا به دستورالعمل وزارت نیرو 16 درصد به قبض مشترکان پرمصرف اضافه شده است.
سخنگوی شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان افزود: هرسال هفت درصد قیمت برق افزایش می‌یابد و برای مشترکانی که پرمصرف هستند 16 درصد نیز جریمه در قبوض برق اعمال می‌شود.
علی اکبری با اشاره به اینکه برخی مشترکان پرمصرف نسبت به افزایش مبالغ قبوض برق معترض بودند، خاطر نشان کرد: برمبنای الگوی کم مصرفی یا طرح برق امید نیز مشترکانی که ماه‌های گرم سال 100 کیلووات و در فصول سرد 80 کیلووات درماه مصرف برق دارند، کم مصرف محسوب می‌شوند که از ابتدای سال تاکنون 104 هزار نفر مشترک اصفهانی کم مصرف و 544 هزار مشترک خوش مصرف شناسایی شدند.
او ابراز داشت: با گذر از پیک مصرف و شروع فصل سرد در اصفهان فعلاً خاموشی نخواهیم داشت.
استان اصفهان نزدیک به سه میلیون مشترک دارد و حدود 10 درصد برق کشور در این استان تولید می‌شود.
منبع:مهر
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/319326/جریمه-244-هزار-مشترک-پرمصرف-برق-در-اصفهان
بستن   چاپ