پیام سپاهان
هزار تن گوجه فرنگی در مزارع مهاباد تولید شد
پنجشنبه 1 مهر 1400 - 16:02:47
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


آوات نورانی کارشناس زراعت جهادکشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: امسال حدود 25 هکتار از مزارع مهاباد به کشت گوجه فرنگی اختصاص یافت و حدود هزار تن محصول برداشت شد که این میزان در سال گذشته 45 هکتار و میزان تولید هزار و 300 تن بود.
نورانی با بیان اینکه تولید گوجه فرنگی نسبت به پارسال 20 درصد کاهش یافته، افزود: استقبال از کشت پیاز به جای گوجه فرنگی با توجه به شرایط بازار و قیمت خرید به مراتب بیشتر از گوجه فرنگی بوده و کشاورزان در شرایط آبی برابر محصول پیاز را ترجیح می‌دهند.
وی با بیان اینکه این محصول در مهاباد در ارقام مختلف از جمله"سوپر استار" و "سوپر چف" کشت شده است، اضافه کرد: امسال برخی از کشاورزان ارقامی را بدون هماهنگی با کارشناسان جهادکشاورزی کشت کردند که از مرغوبیت مطلوبی برخوردار نبوده و همین امر نیز موجب کاهش کیفیت محصول تولیدی شد.
وی ادامه داد: گوجه‌فرنگی در این شهرستان به صورت رب و سس بیشتر مصرف می‌شود و کار عمل‌آوری آن در کارخانه‌های داخل استان و یا به صورت خانگی توسط اعضای خانواده‌ها صورت می‌گیرد.
این مقام مسئول اذعان کرد: تولید محصول گوجه فرنگی در این شهرستان در چند سال گذشته به دلیل جایگزین کردن محصول پیاز، نبود قیمت تضمینی و نوسانات نرخ بازار و مشکلات کم آبی کاهش یافته است به طوریکه سطح زیر کشت این محصول نسبت به سه سال گذشته بیش از 50 درصد کاهش را نشان می‌دهد.
انتهای پیام / س خ 

http://www.sepahannews.ir/fa/News/319318/هزار-تن-گوجه-فرنگی-در-مزارع-مهاباد-تولید-شد
بستن   چاپ