پیام سپاهان
قوانین زائد در مسیر تولید و اشتغال در اصفهان احصا می‌شود
پنجشنبه 1 مهر 1400 - 08:48:16
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


سید حسن قاضی‌عسگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال 94 در استان تشکیل شد، اظهار داشت: این کارگروه در استان بسیار موفق بوده و بر اساس اطلاعاتی که اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی به دست آورده‌اند و نظرسنجی کرده‌اند حدود 80 درصد مراجعانی که به این کارگروه آمده‌اند مشکل‌شان حل شده و رضایت داشته‌اند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با تأکید بر اینکه تصمیم‌های اتخاذ شده توسط دستگاه‌های اجرایی نباید به تولید و اشتغال استان ضربه بزند، گفت: حدود 20 درصد از کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید راضی نبودند، چون در این کارگروه قضاوت انجام می‌شود و ممکن بعضی از افراد ناراضی شوند، در کل بسیار راه‌گشا بوده است.
وی با بیان اینکه خبر خوبی که می‌توانم بدهم این است که این کارگروه کاملاً به روز شده و هفتگی پرونده‌ها بررسی می‌شود، افزود: کارخانجات بسیاری در استان اصفهان به صورت راکد و یا تعطیل بوده‌اند و این کارگروه دوباره آن‌ها را به چرخه تولید بازگردانده است، مانند کارخانجات نساجی، پلی‌اکریل و کاشی اصفهان؛ بیش از 12 هزار پرونده در این کارگروه بررسی و حکم داده شده است.
قاضی عسگر با اشاره به قوانین دست پاگیر و مقررات زائد در ایجاد اشتغال بیان کرد: حدود 2 سال است که هیأتی در وزارت اقتصاد تشکیل شده و فعالان اقتصادی و دستگاه‌ها اجرایی بعضی از قوانینی که احساس می‌کنند زائد و دست و پاگیر است را آنجا می‌فرستند و لغو می‌کنند و تاکنون بسیاری از این ضوابط لغو شده و کار راحت‌تر شده است؛ در سایت وزارت اقتصاد قوانینی که حذف شده، وجود دارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان ادامه داد: قوانین و مقررات زائد در زمینه تولید و اشتغال استان اصفهان را باید احصا و در صورت نیاز به قانون جدید، اقدام لازم را از طریق ارگان‌های مسؤول پیگیری کرد.
وی با اشاره به اجرای طرح بانکداری الکترونیک در استان افزود: بر روی این طرح در استان کار شده و پیشرفت خوبی داشته است و بانک رسالت یکی از بانک‌های پیشتاز در این زمینه بوده است که بسیاری از کارها را الکترونیک انجام می‌دهد و این بستگی به مردم دارد که چقدر از بانکداری الکترونیک استقبال کنند.
انتهای پیام/63101/ج/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/319157/قوانین-زائد-در-مسیر-تولید-و-اشتغال-در-اصفهان-احصا-می‌شود
بستن   چاپ