پیام سپاهان
«علم برای آنهاکه از علم گریزان‌اند»؛ کتابی برای آشتی مردم با علم
سه شنبه 30 شهريور 1400 - 12:31:19
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «علم برای آنها که از علم گریزان‌اند» نوشته نوید فرخی به‌زودی و طی روزهای آینده توسط نشر سارات منتشر و راهی بازار نشر می‌شود. این‌کتاب یکی از عناوین مجموعه «کتاب‌های زانکو» است که این‌ناشر چاپ می‌کند.
فرخی درباره این‌کتاب گفت: یکی از مشکلاتت عصر حاضر، فاصله گرفتن مردم با فضای علمی است.
هرچند علم با سرعت بالایی در حال پیشرفت است، اما بین چیزی که درون آزمایشگاه‌ها و دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها می‌گذرد و آنچه در محیط خانه و محله و کوچه و خیابان وجود دارد شکاف بسیار بزرگی شکل گرفته است.
وی افزود: فراموش نکنیم وقتی نظریه «انتخاب طبیعی» چارلز داروین مورد پذیرش قرار گرفت که او توانست آرای خود را عمومی سازی کند و اکثر آثار او به زبان عامه فهم نوشته می‌شد. اما امروزه دانشمندان و پژوهشگران یک مسیر جدا از مردم را به دلیل مختلف در پیش گرفته‌اند. نتیجه شکاف بین مردم و علم، منجر به رشد ناآگاهی در جامعه می‌شود که از عوارض کوتاه‌مدت آن روی‌آوردن مردم به خرافه است و از عوارض بلندمدتش هم می‌توان به تصمیم گیری‌های نادرست اجتماعی در بزنگاه‌های تاریخی اشاره کرد.
این‌مترجم و مولف در پایان گفت: سعی کرده‌ام در کتاب «علم برای آنها که از علم گریزان‌اند»، گام اول را برای آشتی بین مردم و علم بردارم و جنبه ها و وجوهی از آن‌ را که برای مردم عادی و نه لزوماً متخصصان و کارشناسان، جذاب است به رشته تحریر در بیاوردم.
فرخی در پایان گفت: «علم برای آن‌ها که از علم گریزان‌اند» با 156 صفحه و شمارگان 500 جلد منتشر می‌شود.
کد خبر 5309860

پیام سپاهان


http://www.sepahannews.ir/fa/News/318506/«علم-برای-آنهاکه-از-علم-گریزان‌اند»؛-کتابی-برای-آشتی-مردم-با-علم
بستن   چاپ