پیام سپاهان
کالاهای اساسی در استان مرکزی به میزان کافی تامین شده است
جمعه 26 شهريور 1400 - 09:20:00
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


«سعید فرخی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: تامین کالاهای ضروری مردم از وظایف کارگروه تنظیم بازار است و این مهم در نشست مربوطه استان پیگیری شده است.
وی اظهار داشت: تدابیر لازم در تامین اقلام پرمصرف در سبد خانوارهای استان اندیشیده شده و بسیاری از این اقلام بدون ذخیره طولانی مدت در فرایندی حساب شده به مناطق مختلف آستان وارد شده و در شبکه توزیع قرار می‌گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: تامین نهادهای دامی برای مرغداری‌ها استان با معضلاتی همراه بود که در این راستا نیز تدابیر خاصی پیش‌بینی شده و به زودی نتایج آن برای بهره‌برداران حوزه کشاورزی مشهود خواهد بود.
فرخی افزود: اداره کل غله استان در برنامه‌ای هدفمند حجم ذخیره کالاهای اساسی را برای تامین مایحتاج مردم پیش بینیکرده و این مهم در هماهنمگی با سایر بخش‌های مرتبط در دست انجام است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: ایجاد و توسعه مراکز تجمیع و یکپارچه سازی محصولات کشاورزی در قطب‌های عمده تولید به‌منظور کوتاه کردن دست واسطه‌ها و کاهش قیمت‌ها توسط جهاد کشاورزی استان از نیازهای جدی است.
فرخی افزود: برای تامین کالاهای اساسی بازارهای عرضه میوه و تره بار از سوی شهرداری‌ها با استفاده از منابع داخلی و امکانات شهرداری‌ها و درصورت نیاز بهره گیری از منابع و ظرفیت‌های بخش تعاونی و خصوصی با رویکرد محله‌محوری باید اقدامات لازم در اسرع وقت عملیاتی شود.
استان مرکزی دارای 12 شهرستان و بیش از یک میلیون و 480 هزار نفر جمعیت است.
برچسب‌ها استان مرکزی کالای اساسی اقتصادی

http://www.sepahannews.ir/fa/News/317094/کالاهای-اساسی-در-استان-مرکزی-به-میزان-کافی-تامین-شده-است
بستن   چاپ