پیام سپاهان
آبدهی یکی از سرشاخه‌های زاینده‌رود 98 درصد کاهش یافت
پنجشنبه 25 شهريور 1400 - 01:39:06
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی آبفا، محمدرضا یبلویی با بیان اینکه در شرایط عادی میزان آبدهی چشمه لنگان به بیش از 7 هزار لیتر در ثانیه می‌رسد، اظهار داشت: وقوع خشکسالی‌های مستمر در دهه اخیر سبب کاهش شدید سطح سفره‌های زیرزمینی و خشک شدن بسیاری از منابع آب محلی در فریدون‌شهر و روستاهای این منطقه شده است.
مدیر آبفای شهرستان فریدون‌شهر با اشاره به اینکه میزان آبدهی چشمه لنگان با 98 درصد کاهش نسبت به اردیبهشت ماه امسال از 5 هزار به 80 لیتر در ثانیه رسیده است، افزود: چشمه لنگان تنها منبع تأمین‌کننده آب شرب در فریدون‌شهر و روستاهای این منطقه به شمار می‌رود که با کاهش آبدهی آن، تأمین آب پایدار روستاهای بادجان، سیبک، سدآب، میدانک اول و دوم، دره سیب و مجتمع روستایی قلعه‌سرخ با چالش مواجه می‌شود.

پیام سپاهان

وی بیان کرد: در سه سال اخیر تعداد 5 حلقه چاه نیز در فریدون‌شهر حفر شد که به دلیل فقر شدید سفره‌های زیرزمینی، این چاه‌ها آبدهی لازم را نداشت و همگی خشک شدند.
یبلویی با بیان اینکه تاکنون بیش از 6 هزار انشعاب آب به مشترکان شهری و 2 هزار انشعاب به روستائیان در منطقه فریدون‌شهر واگذار شده است، خاطرنشان کرد: مردم این شهرستان می‌توانند با مصرف بهینه آب، نقش مهمی در مدیریت منابع آبی و تأمین آب شرب پایدار ایفا کنند.
به گزارش آبفا، چشمه لنگان در روستای سیبک واقع در 17 کیلومتری جنوب‌غربی فریدون‌شهر قرار دارد.
انتهای پیام/63101/ج/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/316743/آبدهی-یکی-از-سرشاخه‌های-زاینده‌رود-98-درصد-کاهش-یافت
بستن   چاپ