پیام سپاهان
هر فرد مبتلا به واریانت دلتا چند نفر را درگیر می‌کند؟
جمعه 15 مرداد 1400 - 04:51:41
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


قاسم امینی رئیس مرکز بهداشت مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: تفاوت ویروس دلتا با ویروس ووهان و انواع واریانت‌های قبلی این است که قدرت سرایت پذیری آن‌ها کمتر بوده است به شکلی که هر یک نفر 1 الی 3 نفر را مبتلا می‌کرد، اما طبق اعلام رسمی CDC هر فرد مبتلا به واریانت دلتا 5 تا 9 نفر را درگیر می‌کند.
امینی افزود: بار ویروسی افراد مبتلا به ویروس دلتا هزار برابر در دستگاه تنفسی و ریه بیشتر از یک فرد مبتلا به واریانت‌های دیگر این ویروس خواهد بود.
بیشتر بخوانید
آیا واکسن می‌تواند راهکار مهار اپیدمی کرونا باشد؟ وقتی هر سرفه می‌تواند آغاز یک پایان باشد این مقام مسئول اضافه کرد: واکسیناسیون ابتلای شدید، بستری و مرگ ومیر ناشی از ابتلا به دیگر واریانت‌ها را بیش از 90 درصد کاهش می‌دهد.
او اذعان کرد: ممکن است افراد مبتلا به این نوع از ویروس کرونا بدون علامت باشند و حتی افراد واکسینه شده مبتلا به ویروس دلتا مانند افراد غیر واکسینه شده ناقل ویروس خواهند بود.
امینی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون گروه‌های هدف و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی دو راهکار اساسی مهار اپیدمی کرونا بوده و افراد واجد شرایط که تاکنون موفق به دریافت واکسن کرونا نشده اند هر چه سریعتر نسبت به تزریق واکسیناسیون اقدام کنند.
انتهای پیام / س خ 

http://www.sepahannews.ir/fa/News/302401/هر-فرد-مبتلا-به-واریانت-دلتا-چند-نفر-را-درگیر-می‌کند؟
بستن   چاپ