پیام سپاهان
فیس بوک بالاخره با جمع آوری اطلاعات و نقض حریم خصوصی کاربران مقابله کرد
جمعه 15 مرداد 1400 - 04:28:10
پیام سپاهان - باشگاه خبرنگاران / حساب‌های دانشگاه نیویورک که از سال قبل در حال جمع آوری اطلاعات در فیس بوک بود، غیر فعال شد.
به گزارش انگجت، قبل از انتخابات سال گذشته آمریکا، تیمی از محققان دانشکده مهندسی دانشگاه نیویورک پروژه‌ای را برای جمع آوری اطلاعات بیشتر در مورد تبلیغات سیاسی آغاز کردند. به طور خاص، این تیم می‌خواست بداند که تبلیغ کنندگان سیاسی چگونه جامعه تبلیغاتی هدف خود را انتخاب می‌کنند و هدف آن‌ها چیست.
مدت کوتاهی پس از اجرای پروژه با عنوان رصدخانه تبلیغاتی دانشگاه نیویورک ، فیس بوک به محققان اطلاع داد که تلاش‌های آن‌ها شرایط خدمات مربوط به جمع آوری داده‌های انبوه این شرکت را نقض می‌کند.
اکنون، این شبکه اجتماعی اعلام کرده است که "حساب‌ها، برنامه‌ها، صفحات و دسترسی به پلتفرم مربوط به پروژه رصدخانه تبلیغاتی دانشگاه نیویورک و اپراتور‌های آن را غیرفعال کرده است. "
محققان یک افزونه برای مرورگر ایجاد کردند تا داده‌های تبلیغات سیاسی را که فیس بوک نشان می‌دهد، جمع آوری کند. این افزونه "داده‌هایی مانند نام کاربری، تبلیغات، پیوند‌ها به نمایه‌های کاربر و برخی از اطلاعات دیگر" را جمع آوری می‌کند.

پیام سپاهان


حریم خصوصی افراد در فیس بوک نقض شد
همچنین فیس بوک گفت که این برنامه افزودنی، اطلاعات مربوط به کاربران فیس بوک را که آن را نصب نکرده اند و از مشارکت در پروژه رضایت ندارند را جمع آوری کرده است. فیس بوک می‌گوید داده‌های موجود بر روی این پلتفرم می‌تواند اطلاعات جامع تری از آنچه این برنامه افزودنی می‌تواند جمع آوری کند را ارائه دهد، اما محققان پیشنهاد این شرکت را رد کردند.
همانطور که وال استریت ژورنال در گزارش سال گذشته خود اشاره کرد، فیس بوک آرشیو داده‌های تبلیغات را در بستر خود دارد که شامل داده‌هایی درباره هزینه تبلیغات، زمان انتشار و مکان افرادی که آن را مشاهده کرده اند می‌شود. با این حال، این شامل اطلاعات موردنظر دانشگاه نیویورک مانند نحوه تعیین اینکه چه کسی تبلیغ را می‌بیند نیست.
فیس بوک اصرار دارد که دسترسی پروژه به پلتفرم خود را غیرفعال کرده است، زیرا آگاهانه شرایط این وب سایت را نقض کرده است. به گفته فیس بوک، دسترسی تیم به پلتفرم خود را مسدود کرده است تا "توقف استخراج اسناد غیر مجاز و محافظت از حریم خصوصی افراد مطابق با برنامه حفظ حریم خصوصی خود" را انجام دهد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/302316/فیس-بوک-بالاخره-با-جمع-آوری-اطلاعات-و-نقض-حریم-خصوصی-کاربران-مقابله-کرد
بستن   چاپ