پیام سپاهان
بیشترین آسیب هیات کشتی اصفهان از کرونا در بخش استعدادیابی رخ داد
پنجشنبه 14 مرداد 1400 - 13:17:29
پیام سپاهان - اصفهان - رییس هیات کشتی اصفهان گفت: از زمان آغاز همه گیری کووید-19 تاکنون بیشترین آسیب در این هیات به بخش استعدادیابی سنین پایه وارد شده است.

مصطفی میرزایی، روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از سال 97 تا قبل از آغاز انتشار ویروس کرونا در کشور حدود پنج هزار نفر از طریق دوره‌های استعدادیابی هیات جذب رشته های کشتی فرنگی و آزاد شدند اما پس از آن زمان تاکنون بالغ بر 2 هزار نفر ریزش داشتیم.
وی ادامه داد: یکی از فعالیت‌ها در جذب چهره های جدید ما در آن زمان امضای تفاهمنامه با آموزش پرورش و حضور مربیان در مدارس برای شناسایی دانش آموزان مستعد بود که می‌توان گفت در کشور بعنوان طرحی مناسب و مفید محسوب می‌شد.
میرزایی تاکید کرد: کشتی از جمله رشته‌های ورزشی است که بیشترین آسیب را از کرونا دید زیرا در مقاطع مختلف و با نوسان میزان شیوع ویروس، اجازه فعالیت به آن داده نشد.
رییس هیات کشتی اصفهان با بیان اینکه ​​​​​​آموزش های مجازی برای دوره های داوری و مربیگری مفید است خاطرنشان کرد: اینچنین آموزش هایی برای کشتی گیران چندان مفید نیست زیرا فنون و مهارت‌های این رشته باید بصورت حضوری و عملی آموزش داده شود.
وی با تاکید بر ضرورت دانش افزایی مربیان و داوران اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون 15 دوره آموزشی مربیگری و داوری در استان برگزار شده است.
بالغ بر پنج هزار نفر در استان اصفهان در حدود 50 سالن در رشته کشتی فعالیت دارند.
حدود 375 هزار ورزشکار سازمان یافته و یک هزار و 700 باشگاه در استان اصفهان فعالیت می‌کنند.
برچسب‌ها
اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان اصفهان فدراسیون کشتی

http://www.sepahannews.ir/fa/News/302220/بیشترین-آسیب-هیات-کشتی-اصفهان-از-کرونا-در-بخش-استعدادیابی-رخ-داد
بستن   چاپ