پیام سپاهان
13 میلیارد و 148 میلیون تومان تسهیلات کرونایی در مهاباد پرداخت شد
پنجشنبه 14 مرداد 1400 - 10:56:10
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


بارزان دانشمند رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: از ابتدای ثبت نام و درخواست متقاضیان ضرر خورده از شرایط کرونا تاکنون هزار و 61 متقاضی در این شهرستان ثبت نام کرده که از این تعداد 720 متقاضی تسهیلات خود را به مبلغ 13 میلیارد و 148 میلیون تومان دریافت کرده اند.
دانشمند افزود: مبلغ تسهیلات کرونایی در نظر گرفته شده برای مشاغلی که برابر مصوبه هیئت وزیران بیشترین آسیب را از محل شیوع ویروس کرونا متحمل شده می‌توانند به ازای هر کارگر بیمه شده 12 تا 16 میلیون تومان و رانندگان و غیربیمه‌ای‌ها 6 میلیون تومان تسهیلات کرونا دریافت کنند.
او با اعلام اینکه میزان سود تسهیلات 12 درصد و مدت پرداخت آن 24 ماه با مدت تنفس سه ماهه است، اضافه کرد: همچنین حوزه گردشگری، ورزش و جوانان مبالغ آن‌ها در سامانه متفاوت بوده و تا سقف 500 میلیون تومان می‌توانند درخواست کنند.
این مقام مسئول با اعلام اینکه مهلت ثبت نام مشاغل و کسب و کار‌های به شدت آسیب‌دیده از کرونا که متقاضی استفاده از تسهیلات هستند تا پایان شهریور ماه 1400 تمدید شده است، اذعان کرد: بانک‌ها و مؤسسات اعتباری موظف به پرداخت تسهیلات کرونایی اعم از تسهیلات جدید یا تسهیلات مراحل قبل تا پایان شهریور ماه 1400 هستند.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهاباد گفت: متقاضیان می‌توانند در سامانه کارا به آدرس اینترنتی https://kara.mcls.gov.ir ثبت نام کنند.
او با اشاره به اینکه 7 دستگاه اجرایی و بانک ها، مسئول اجرایی شدن این طرح‌ها هستند، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید برای شناسایی متقاضیان واقعی تمهیدات لازم را در دستور کار قرار دهند تا در صورت تمایل، افراد حائز شرایط با تکمیل مدارک به بانک‌ها معرفی شده و تسهیلات را دریافت کنند یا در صورت تمایل نداشتن، تعیین تکلیف شوند.
در شهرستان 240 هزار نفری مهاباد بیش از 20 هزار بیمه شده کارگری وجود دارد.
انتهای پیام / س خ 

http://www.sepahannews.ir/fa/News/302185/13-میلیارد-و-148-میلیون-تومان-تسهیلات-کرونایی-در-مهاباد-پرداخت-شد
بستن   چاپ