پیام سپاهان
چاه‌های غیرمجاز مسدودی در مهاباد به 46 حلقه رسید
پنجشنبه 14 مرداد 1400 - 10:53:27
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


مدیر امور آب مهاباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون 46 حلقه چاه غیرمجاز آب‌های زیرزمینی واقع در این شهرستان با دستور مراجع قضایی مسدود شده است.
رضا جهین روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با انسداد این تعداد چاه، سالانه از تخلیه و برداشت غیرمجاز حدود نیم میلیون مترمکعب آب‌های زیرزمینی در این شهرستان جلوگیری خواهد شد.
وی با بیان اینکه انسداد تکلیفی چاه‌های غیرمجاز این شهرستان امسال 120 حلقه تعیین شده است، ادامه داد: از سال 1392 تاکنون بیش از 70 حلقه چاه غیرمجاز با حجم تخلیه 5.5 میلیون مترمکعب با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی مسدود شده است.
مدیر امور آب مهاباد اظهار داشت: تاکنون پنج هزار و 364 حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان شناسایی شده که حجم تخلیه آنها بالغ بر 70 میلیون متر مکعب است.
وی تاکید کرد: برداشت غیرمجاز آب‌های زیرزمینی باعث کاهش این منابع و پایین رفتن سطح آب آنها شده که در بسیاری از مواقع موجب فرونشست اراضی نیز می‌شود.
جهین بیان کرد: هزار و 718 حلقه چاه دارای مجوز در مهاباد با حجم تخلیه بیش از 55 میلیون متر مکعب وجود دارد که از این تعداد هزار و 323 حلقه در بخش کشاورزی با حجم تخلیه 44.5 میلیون مترمکعب، 197 حلقه با حجم تخلیه 3.5 میلیون متر مکعب مربوط به بخش صنعت و 59 حلقه نیز با حجم تخلیه 6 میلیون مترمکعب مربوط به آب شرب روستایی و سه حلقه چاه با حجم یک میلیون مترمکعب مربوط به بخش آب شرب شهری است.
مهاباد دارای بیش از 80 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است که از این میزان بیش از هفت هزار و 500 هکتار با سامانه‌های نوین و مجهز آبیاری می‌شود./ایرنا

http://www.sepahannews.ir/fa/News/302175/چاه‌های-غیرمجاز-مسدودی-در-مهاباد-به-46-حلقه-رسید
بستن   چاپ