پیام سپاهان
فرماندار: رفع نیازهای آموزشی تیران و کرون به مشارکت خیران نیاز دارد
چهارشنبه 13 مرداد 1400 - 20:59:07
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


به گزارش ایرنا، مجید حججی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح مدرسه خیرساز حاج عباس امینی در شهرک بهارستان تیران افزود: احداث، نوسازی و بهسازی محیط‌ های آموزشی یکی از دغدغه‌های مهم این شهرستان است.
وی بیان کرد: خیران از گذشته تاکنون در حوزه‌های مختلف مثل مدرسه سازی مشارکت خوبی داشته اند که تداوم این همکاری‌ها برای رفع نیازهای این حوزه لازم است.
فرماندار تیران و کرون با اشاره به اجرای پروژه‌های در حال اجرا توسط خیران در این شهرستان گفت: این همکاری و مشارکت نقش موثری در رفع نیازها داشته و اداره کل نوسازی مدارس در انجام تعهد و تکمیل مدارس اقدام خواهد کرد.
حججی یادآورشد: به حمایت خیران و خانواده آنان برای اجرای دیگر پروژه‌های آموزشی، فرهنگی و اجتماعی نیاز داریم که زمینه جلب نظر و ترغیب آنان باید فراهم شود.
مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون در این نشست با اشاره به پروژه‌های این شهرستان گفت: هفت پروژه در دست اقدام این اداره تا پایان امسال تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.
عباس سلطانی افزود: این پروژه‌ ها به دست خیران احداث و توسط اداره کل نوسازی مدارس تکمیل خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه مدرسه ابتدایی دخترانه حاج عباس امینی نمونه از پروژه خیرساز در این منطقه است، یادآورشد: این آموزشگاه برای 6 کلاس درس با امکانات فرهنگی مثل کتابخانه و سالن نمازخانه احداث شده است.
مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون با بیان اینکه باید زمینه های مشارکت مردم جلب شود، خاطرنشان کرد: خیران این پروژه فردی سرمایه‌دار خاصی نبود بلکه یک خانه از دارایی خود را برای چنین اقدامی فروخت و پول آن را برای این کار صرف کرد.
وی اضافه کرد: همسر و فرزند این خیر انگیزه وی را برای چنین اقدامی تقویت و سبب خیر شدند.
حاج عباس امینی، خیر مدرسه ساز برای احداث این مدرسه دخترانه ابتدایی بیش از 20 میلیارد ریال از سال 98 تاکنون هزینه کرده است.
تیران و کرون دارای بیش از 13 هزار دانش آموز و 110 مدرسه و مرکز آموزشی است.
برچسب‌ها تیران وکرون اصفهان خیرین مدرسه ساز مدرسه سازی

http://www.sepahannews.ir/fa/News/302036/فرماندار--رفع-نیازهای-آموزشی-تیران-و-کرون-به-مشارکت-خیران-نیاز-دارد
بستن   چاپ