پیام سپاهان
فرماندار مهاباد: میزان وزن بارگیری ماشین‌های معادن باید کنترل شود
چهارشنبه 13 مرداد 1400 - 20:53:33
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


عارف خدرلو روز چهارشنبه در جلسه شورای ترافیک مهاباد با اشاره به اینکه وجود معادن فعال زمینه ساز توسعه منطقه است، افزود: استفاده از استخراج از ذخایر معدنی به شرطی قابل قبول است که به محیط زیست، جاده های روستایی، زیرساخت و سکونت گاه آسیبی وارد نکند.
وی با بیان اینکه اغلب بارگیری از معادن غیر مجاز و خارج از وزن استاندارد است، ادامه داد: آسیب های ناشی از تردد غیر مجاز کامیون های حامل سنگ در جاده های روستایی آسیبی جبران ناپذیر به راه های وارد کرده و ضروری است این بارگیری در محل معدن از طریق باسکول اندازه گیری شود.
فرماندار ویژه مهاباد اظهار داشت: وجود معدن و سرمایه گذاری در مناطق روستایی با ذهنیت منفی مردم به علت تخریب های زیست محیطی مواجه شده و انتظاریم با نظارت مسوولان از رویه به نفع توسعه منطقه عوض شود.
خدرلو با اشاره به وجود سرعت گیرهای نامناسب در سطح شهر بیان کرد: تمام سرعت گاه های سطح شهرستان توسط عوامل شهرداری بازرسی و آنهایی که بدون مجوز بوده و یا غیر استاندار هستند باید جابه جا شوند.
وی همچنین با اشاره به معضل پارک خودروهای سنگین در سطح شهر افزود: توقف تانکرهای سوخت‌رسان در راستای ایمنی و جلوگیری از حوادث در مناطق مسکونی داخل شهر ممنوع بوده و این خودروها باید در مکان مشخصی استقرار داشته باشند.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی مهاباد هم در این جلسه گفت: امسال 35 درصد عمال قانون در حوزه ترافیک شهرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته که نشان از حضور فعال ماموران راهنمایی و رانندگی و برخورد با متخلفان را دارد.

پیام سپاهان

سرهنگ حاتم ابراهیمی اضافه کرد: علی رغم اعمال جریمه ولی بسیاری از تخلفات رانندگی توسط برخی از شهروندان تکرار شده و نیاز است در امر فرهنگ سازی نیز در این مهم برنامه ریزی شود.
وی وجود چرثقیل حمل خودروها در راهنمایی و رانندگی را ضروری دانست و گفت: حمل خودروهای نمایشگاه و همچنین خودورهایی که به صورت دوبل و غیر مجاز در سطح شهر توقیف کرده اند به پارکینگ عامل بازدارنده ای خوبی برای متخلفان است.
در ادامه جلسه در خصوص نحوه فعالیت تاکسی های اینترنتی و عقد قرارداد با شهرداری بحث و گفت و گو شد.
مهاباد با 240 هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.
برچسب‌ها مهاباد وزارت صنعت معدن و تجارت آسفالت آذربایجان غربی ستاد تنظیم بازار

http://www.sepahannews.ir/fa/News/302017/فرماندار-مهاباد--میزان-وزن-بارگیری-ماشین‌های-معادن-باید-کنترل-شود
بستن   چاپ