پیام سپاهان
سرای خیار می‌تواند محرک توسعه منطقه 3 شهرداری باشد/ استقبال شهروندان از گذر فرهنگی چهارباغ
چهارشنبه 13 مرداد 1400 - 20:52:26
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


شهردار اصفهان گفت: به طور حتم موزه میدان امام علی(ع) ( سرای خیار) و همچنین تغییراتی که در میدان اصلی امام علی(ع) افتاده، محرک توسعه منطقه سه خواهد بود.
به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی عصر امروز_ چهارشنبه 13 مردادماه_ در حاشیه افتتاح موزه میدان امام علی (ع) در خبرنگاران اظهار کرد: منطقه 3 نقطه مرکزی شهر اصفهان است و بافت تاریخی، میراثی و فرسوده زیادی در آن قرار دارد.
وی افزود: امروز موزه میدان امام علی (ع) (سرای خیار) که پیش از این به طور کلی ویران شده بود، نوسازی و بازسازی و به مکان زیبایی تبدیل شد؛ توافقاتی حاصل شده تا این محل به عنوان موزه در نزدیکی بازار اصفهان و در دل بافت تاریخی شهر در اختیار گردشگران قرار گیرد.
شهردار اصفهان تصریح کرد: یقین دارم با شرایطی که ایجاد شده و امکاناتی که در اطراف این سرا در حال ایجاد است و همچنین تغییرات میدان امام علی، این محل بتواند محرک توسعه بوده و محل پر ترددی برای دید و بازدیدها باشد.
نوروزی خاطرنشان کرد: امید است این محل در آینده شهر نقش مفید داشته و ایجاد اشتغال کرده و اقتصاد شهر را رونق بخشد.
وی افزود: امروز همچنین کلنگ مجتمع مسکونی تعاونی شهرداری در منطقه سه زده شده و پس از آن پیاده راه خیابان چهارباغ عباسی، میدان امام حسین (ع) و خیابان‌های اطراف آن به طور رسمی افتتاح می‌شود.
شهردار اصفهان تصریح کرد: هر کسی به اصفهان می‌آید از چهارباغ بازدید می‌کند، بسیاری از خانواده‌ها، جوانان و مردم اصفهان امروز این مکان را به عنوان گذری برای تفریح انتخاب کرده‌اند، این گذر مکانی فرهنگی است که بهره برداری از آن مدت‌هاست، آغاز شده است.
کد خبر 512287

http://www.sepahannews.ir/fa/News/302014/سرای-خیار-می‌تواند-محرک-توسعه-منطقه-3-شهرداری-باشد--استقبال-شهروندان-از-گذر-فرهنگی-چهارباغ
بستن   چاپ