پیام سپاهان
آغاز به کار بخشداری موگویی فریدونشهر
يکشنبه 10 مرداد 1400 - 01:55:56
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رضا صفری فرماندار شهرستان فریدونشهرگفت: بخش موگویی به عنوان بخش دوم فریدونشهر با دهستان پیشکوه و پشتکوه موگویی امسال به تصویب هیات دولت رسید.
او بیان‌کرد: کار رسمی این حوزه مدیریت سیاسی شهرستان از امروز به صورت رسمی آغاز و علی کاظمی‌راد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری فریدونشهر به عنوان سرپرست بخشداری منصوب شد.
فرماندار فریدونشهر اضافه‌کرد: افزایش یک بخش به مجموعه مدیریتی این خطه موجب تسهیل شرایط خدمت رسانی به مردم و تراکم کار در یک بخشداری را کاهش خواهد داد.
افزایش یک بخش به فریدونشهر یازدهم اردیبهشت 98 در وزارت کشور مورد بررسی قرار گرفت و 15 فروردین ماه 1400 به شماره مصوبه 1362 به تصویب هیات وزیران رسید و اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری این تصمیم را به مسئولان اجرایی و مجلس شورای اسلامی ابلاغ کرد.
فرماندار فریدونشهر همچنین از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 9 عنوان پروژه عمرانی در این شهرستان همزمان با دهه ولایت و امامت خبرداد و اظهارکرد: برای اجرای این پروژه‌ها 130 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
صفری ادامه داد: سه طرح آبیاری تحت فشار در سطح 165 هکتار، مرمت و بازسازی سه رشته قنات به طول 600 متر، احداث کانال آبیاری به طول هزار و 300 متر و اجرای طرح تامین آب مزارع خسارت دیده با ظرفیت 8 لیتر برثانیه و آغاز فاز عملیات آسفالت محور میدانک به طول 6 کیلومتر از جمله این پروژه‌هاست.
او خاطرنشان کرد: تامین برق پایدار هفت روستا پشتکوه دوم فریدونشهر نیزبا اعتبار 16 میلیارد ریالی به بهره برداری رسید.
فرماندار شهرستان فریدونشهر اضافه کرد: عملیات برق‌رسانی به تنها روستای بدون برق و راه شهرستان به طول چهارکیلومتر و تغییر در گردنه کیوارستان به طول 6 کیلومتر نیز آغاز شده است.
فریدونشهر با 36 هزار نفر جمعیت در 200 کیلومتری غرب استان اصفهان و در بلندترین نقطه استان دارد؛ منطقه سخت‌گذر و کم‌برخوردار پیشکوه و پشتکوه با جمعیت 6 هزار نفر در این شهرستان قرار دارد.
دولت امسال 540 میلیارد ریال برای توسعه عمرانی و تکمیل حدود یکصد پروژه نیمه‌تمام این شهرستان اختصاص داد.
منبع:ایرنا
انتهای پیام/م

http://www.sepahannews.ir/fa/News/300829/آغاز-به-کار-بخشداری-موگویی-فریدونشهر
بستن   چاپ