پیام سپاهان
چرا مار‌ها سر از خانه شهروندان در می‌آورند؟
يکشنبه 10 مرداد 1400 - 01:49:51
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


فرهاد کاوه آهنگران سخنگوی سازمان آتش نشانی اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: واحد‌هایی اختصاصی برای جمع آوری حیواناتی که جان انسان را به خطر می‌اندازند وجود ندارند به همین دلیل آتش نشانان برای حفظ جان مردم به جمع آوری مار‌های راه یافته به منازل شهروندان اقدام می‌کنند، هرچند که این کار جزو وظایف نیرو‌های آتش‌نشانی نیست.
او افرود: در این موارد آتش نشانان بعد از اعزام تمام سعی خود را می‌کنند تا بدون آزار به این حیوان، زنده گیری سالم انجام دهند و مار‌ها را به محیط زیست تحویل دهند یا در فضای مناسب رها سازی کنند، اما این فقط مختص مار‌ها است و برای سایر موجودات مثل عقرب و رویتل اعزام نیرو نداریم.
سخنگوی سازمان آتش نشانی اصفهان بیان کرد: امسال به دلیل خشکسالی نسبت به سال‌های گذشته مار‌ها در سطح استان افزایش داشتند و به دنبال آب و غذا روانه خانه‌های مسکونی می‌شوند، بیشترین مناطقی که مار‌ها در آن مشاهده می‌شوند زمین‌های بایر، کشاورزی و نزدیک پارک‌ها است البته در آپارتمان‌ها نیز گا‌ها ورود مار گزارش می‌شود.
او اظهار کرد: برای ایمنی، شهروندان زمانی که به باغ و صحرا برای تفریح مراجعه می‌کنند از باز گذاشتن درب وسایل و خودرو‌ها خودداری
کنند همچنین درز‌ها و شکاف‌های موجود در خانه‌هایی که در بستر رودخانه و آپارتمان‌ها هستند را بپوشانند.
کاوه آهنگران خاطر نشان کرد: آتش نشانی اصفهان، امسال 265 مورد اعزام برای جمع آوری مارها، در ماه‌های اردیبهشت، مرداد و تیر داشته که در هر اعزام یک تا سه مورد مار مشاهده شده که به طور کلی در این عملیات‌ها بیش از 400 مار جمع آوری شده است.
او در پایان گفت: به شهروندان توصیه می‌کنیم در مواجهه با مار بدون آن که به طرف مار حمله و آن را هراسان کنند فقط مکان مار را با دنبال کردن آن به خاطر بسپارند و به آتش نشانان اطلاع دهند.
انتهای پیام/ص

http://www.sepahannews.ir/fa/News/300803/چرا-مار‌ها-سر-از-خانه-شهروندان-در-می‌آورند؟
بستن   چاپ