پیام سپاهان
برخی کاربران از ترک خوردن نمایشگر مک‌بوک‌ M1 خبر می‌دهند
يکشنبه 10 مرداد 1400 - 01:23:56
پیام سپاهان - زومیت / گفته می‌شود تعداد کمی از کاربران در انجمن‌های پشتیبانی اپل ترک خوردن نمایشگر مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو مجهز به تراشه M1 را گزارش داده‌اند و مدعی هستند که بدون هیچ دلیل خاصی رخ داده است.
اپل در انتهای سال گذشته مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو 13 اینچی را با توجه به روند گذار از تراشه‌های اینتل، به‌عنوان نخستین کامپیوترهای مک مجهز به تراشه M1 به‌روز کرد. این شرکت به‌ جز استفاده از تراشه M1 و به‌ تبع آن، مجتمع شدن برخی اجزا نظیر رم و تراشه امنیتی و... هیچ تغییر دیگر را در طراحی، نمایشگر یا سایر مؤلفه‌های سخت‌افزاری نظیری باتری و... ایجاد نکرد؛ اما شنیده‌ها حاکی از آن است این دو لپ‌تاپ در موارد معدودی با ترک برداشتن ناگهانی نمایشگر مواجه هستند.
مالکان مشکل یادشده را در انجمن‌های پشتیبانی اپل گزارش داده‌اند و ادعا می‌کنند نمایشگر مک‌بوک بدون وارد شدن ضربه ترک برداشته است. در توصیف یکی از کاربران آمده است که وی در ساعات پایانی شب مک‌بوک ایر خود را روی میز کار گذاشته و صبح وقتی بیدار شده، بدون هیچ دلیلی با ترک کوچکی در سمت راست نمایشگر مواجه شده است.
به گفته متخصصان تعمیرات مجاز اپل، این خسارت که ظاهراً از آن به‌عنوان «ترک نقطه تماس» یاد می‌شود، تحت پوشش ضمانت‌نامه استاندارد شرکت قرار ندارد؛ بنابراین هزینه‌های تعمیر یا تعویض را شامل نمی‌شود. گفته می‌شود سایر افراد با مشکلات مشابه مطلع شده‌اند که این آسیب در هنگام فشار ایجاد شده و از قرار معلوم، یک‌تکه زائد بین نمایشگر و قاب اصلی قرار گرفته است.
در بیشتر موارد، توضیحات ارائه‌شده رضایت‌بخش نبود؛ زیرا کاربران ادعا می‌کردند قبل از بستن لپ‌تاپ، هیچ جسم زائد یا زباله‌ای وجود نداشته است. برخی دیگر می‌گویند از دستگاه به‌طور معمول استفاده می‌کنند و فشار اضافه‌ای روی نمایشگر وارد نمی‌آورند. بسیاری از کاربران متحمل پرداخت هزینه تعمیر یا تعویض نمایشگر بالغ‌ بر 500 دلار شده‌اند. البته به‌ نظر نمی‌رسد با مشکل حاد و شایعی مواجه باشیم؛ زیرا تعداد افرادی که مشکل را گزارش داده‌اند بسیار کم است و همان‌طور که گفته شده، احتمالا اغلب این موارد به دلیل قرار گرفتن مانعی بین نمایشگر و نقطه اتصال شاسی ایجاد شده است.
چندین عضو انجمن پشتیبانی اپل ادعا می‌کنند که این شرکت مشکل را پنهان می‌کند؛ اما هیچ مدرک واضحی وجود ندارد که نشان بدهد اپل از یک مشکل گسترده آگاه است یا سیاستی برای رد تعمیرات مربوطه وضع کرده. مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو M1 دقیقا به همان شاسی، لولا و نمایشگری مجهز شده‌اند که اپل چندین سال متمادی از آن‌ها استفاده می‌کند. به‌طور کلی، عده‌ای بر این باورند که فاصله‌ی نقطه‌ی تماس نمایشگر و بدنه مک‌‌بوک‌ به‌قدری کم است که حتی کوچک‌ترین زباله‌ای می‌تواند روی نمایشگر فشار بیاورد؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود قبل از بستن مک‌‌بوک‌ از نبود زباله یا هر جسم زائدی مطمئن شوید.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/300725/برخی-کاربران-از-ترک-خوردن-نمایشگر-مک‌بوک‌-M1-خبر-می‌دهند
بستن   چاپ