پیام سپاهان
/جهاد دانشگاهی، نماد عبور از موانع با باور توان ایرانی/
نماینده مردم نطنز در مجلس: جهاد دانشگاهی طرح‌های خوداتکای نوینی برای پیشرفت علم ارائه دهد
شنبه 9 مرداد 1400 - 19:47:53
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان نماینده مردم نطنز، قمصر و بادرو در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاد دانشگاهی در تجاری‌سازی علوم می‌تواند مؤثر واقع شود و طرح‌های خوداتکای نوینی برای پیشرفت علم ارائه دهد.

رحمت‌الله فیروزی در گفت‌وگو با ایسنا درباره دستاوردهای جهاد دانشگاهی در چهار دهه گذشته، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی نهادی برخاسته از بطن انقلاب است که اوایل انقلاب به منظور بهبود وضعیت فرهنگی و علمی در دانشگاه‌ها شکل گرفت و در 40 سال گذشته در بخش‌های مختلف علمی و فرهنگی خدمات زیادی را به کشور ارائه داده است به طوری که هر یک از این خدمات در خودکفایی علمی و ... نقش مهمی داشته است.
وی افزود: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی و فرهنگی به دور از سیاسی‌کاری همیشه به کشور و دانشگاهیان خدمات ارزنده‌ای را ارائه داده و هم‌اکنون نیز در حوزه‌های مختلف به دور از هر گونه حاشیه مشغول فعالیت است.
نماینده مردم نطنز، قمصر و بادرود در مجلس با بیان اینکه جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد امیدآفرین نقش مهمی در دستیابی به علوم روز دنیا دارد، گفت: این نهاد می‌تواند با بررسی فعالیت های تحقیقی و پژوهشی برنامه‌های درازمدت آموزشی کشور را ترسیم کند. برای مثال مشکلات موجود در نظام آموزشی کشور را احصا کند و طرح‌های خوداتکای نوینی را برای پیشرفت علم و توسعه آن ارائه دهد.
فیروزی ادامه داد: جهاد دانشگاهی در تمام ابعاد می‌تواند کمک کننده و پیشنهاد دهنده باشد چرا که امروز برای رسیدن به قله‌های رفیع علم و دانش نیازمند کار جهادی هستیم که جهاد دانشگاهی در این زمینه می‌تواند نقش اصلی را بر عهده بگیرد. همچنین در تجاری‌سازی علوم، جهاد دانشگاهی می‌تواند مؤثر واقع شود و مشاوره دهنده خوبی برای مسئولان عالی‌رتبه باشد.
وی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی به این دلیل که نهادی علمی است باید مشکلات و مسائل استان اصفهان را که با زندگی روزمره مردم مرتبط است شناسایی و علل به وجود آمدن این مشکلات را ریشه‌یابی و سطح‌بندی و طرح‌های کارشناسی ارائه کند. این نهاد انقلابی برای تولید علم و کاربردی کردن آن به منظور بهره برداری از آن باید نقش‌آفرینی کند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/300557/نماینده-مردم-نطنز-در-مجلس--جهاد-دانشگاهی-طرح‌های-خوداتکای-نوینی-برای-پیشرفت-علم-ارائه-دهد
بستن   چاپ