پیام سپاهان
3 هزار و 200 دانش آموز مهابادی نیازمند گوشی هوشمند هستند
جمعه 8 مرداد 1400 - 02:00:37
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، کریم سلیمانی مدیر آموزش و پرورش مهاباد در حاشیه سی و پنجمین اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش در ارومیه اظهار کرد: 43هزار و 799 نفر دانش آموز در این منطقه در حال تحصیل هستند و تاکنون با تلاش خیران، کادر مدارس و انجمن اولیا و مربیان 128 دستگاه گوشی تامین شده است.
او افزود: 88 درصد دانش آموزان این شهرستان در سال تحصیلی 1400- 1399 به شبکه شاد دسترسی داشتند که بالاترین میزان بین شهر‌های آذربایجان‌غربی است.
سلیمانی با اشاره به اینکه کیفیت بخشی به آموزش مجازی ضروریست، ادامه داد: پر رنگ کردن نقش مشاوران جهت آموزش مهارت‌های یادگیری در فضای مجازی مانند مدیریت زمان، خلاصه نویسی و بازخورد‌های پی‌درپی در گروه به فعالیت‌های دانش آموزان با رعایت اصول صحیح بازخورد دهی، برگزاری دوره‌های ضمن خدمت نیز در این زمینه نقش مهمی دارد.
مدیر آموزش و پرورش مهاباد ادامه داد: باید برگزاری کارگاه‌های آموزشی، بازدید مستمر کارشناسان از کلاس‌ها به صورت مجازی، ارتقا امکانات نرم افزاری، دسترسی مدیران مناطق در شبکه شاد برقرار شود و گزارش گیری و کنترل غیبت دانش آموزان فعال شود و سامانه شاد حتی المقدور دوطرفه باشد.
او درباره تداوم شرایط کرونایی و چگونگی فعالیت مدارس و نوع آموزش گفت: در صورت تداوم شرایط کرونایی پیشنهاد می‌شود باتوجه به تجارب سال تحصیلی گذشته تمهیداتی اندیشیده شود تا حتی الامکان کلاس‌های درسی به صورت حضوری برگزار شده تا بحث آموزش بیشتر از این دچار آسیب و نقصان نشود.
سلیمانی تصریح کرد: آموزش در فضای مجازی مستلزم ایجاد امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مضاعف است و امکانات سال گذشته جوابگوی این امر نبود.
او بیان کرد: علاوه بر آن خود همکاران معلم نیز مهارت و تسلط کافی برای امر آموزش در فضای مجازی را مخصوصا در بحث تولید محتوا‌های آموزشی و سایر موارد مشابه را نداشتند که این مساله نیز موجب ناامیدی، دلسردی و بی انگیزگی بسیاری از همکاران شد.
سی و پنجمین اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور به صورت همزمان و ویدئو کنفرانس در سراسر کشور پنجم و ششم مرداد ماه برگزار و با سخنرانی رئیس جمهوری در شامگاه چهارشنبه به پایان رسید.
انتهای پیام/ج

http://www.sepahannews.ir/fa/News/300137/3-هزار-و-200-دانش-آموز-مهابادی-نیازمند-گوشی-هوشمند-هستند
بستن   چاپ