پیام سپاهان
120 کیلومتر از پروژه خط دوم بافق - زرین‌شهر افتتاح شد
جمعه 8 مرداد 1400 - 01:54:34
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


مرتضی جعفری در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه کل پروژه خط دوم ریلی بافق - زرین شهر 537 کیلومتر است، اظهار کرد: بخش عمده این خط در استان اصفهان قرار دارد و تا کنون نیمی از خط دون آن بهره‌برداری شده است.
معاون بازرگانی و بهره‌برداری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: امروز 120 کیلومتر از این خط ریلی در استان اصفهان و 62 کیلومتر در استان یزد به صورت همزمان توسط رئیس جمهور افتتاح شد و سال گذشته نیز 90 کیلومتر آن افتتاح شد.
وی به تردد بالای حمل بار در این خط ریلی اشاره کرد و ادامه داد: پیش از این سالانه 13 میلیون تن ظرفیت حمل بار در خط اول بود و با تکمیل خط دوم افزایش ظرفیت 100 درصدی خواهیم داشت و بخش عمده آن تا آخر سال جاری تکمیل می‌شود.
جعفری احداث سه پل عظیم با امکان عبور خط عبوری رفت و برگشت بر روی رودخانه زاینده رود ( بلاک اصفهان به فیروزه و سید آباد به دیزیچه ) و نیز پل بزرگ روی اتوبان اصفهان _ شیراز ( جنب شهرک آزمایش ) از جمله پل‌های مهم احداثی این طرح می‌باشد.
معاون بازرگانی و بهره‌برداری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: ارزش به روز شده پروژه فقط در این 182 کیلومتر افتتاحیه 53600 میلیارد ریال برآورد شده است.
وی بیان داشت: گلوگاهی ترین منطقه در کل این پروژه ( بافق تا زرین شهر) ایستگاه سیستان تا زرین شهر است که وجود ارسال مواد خام از سه اداره کل یزد و طبس و کرمان به دو قطب صنعتی فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان و نیز حجم وسیع صادرات و توزیع محصولات این دو شرکت از طریق بندر شهید رجایی هرمزگان است.
جعفری خاطرنشان کرد: همچنین جهت تعامل و همکاری به مردم حاشیه‌نشین راه‌آهن در منطقه اشکاوند و اصفهانک و فلاورجان و مبارکه چندین پل با دهانه کم به خواست فرمانداری‌ها و نمایندگان مردم در مجلس و خواست شوراها تعریض و بزرگ شده‌اند که می‌توان به پل روستای جوزدان پل روستای زردنجان، پل روستای اشکاوند، پل باما، پل روستای علیشاهدان، پل تمندگان، پل دارافشان و پل روستای دستگرد اشاره کرد.
انتهای پیام/63058/ر20/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/300116/120-کیلومتر-از-پروژه-خط-دوم-بافق---زرین‌شهر-افتتاح-شد
بستن   چاپ