پیام سپاهان
لشکر عمرانی شهرداری از شرق به غرب اصفهان می‌رود/ تحول اقتصادی منطقه 4 با تکمیل نیم‌رخ شرقی
جمعه 8 مرداد 1400 - 01:51:41
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


شهردار اصفهان گفت: تکمیل نیم رخ شرقی اصفهان منشأ تحول برای منطقه چهار خواهد بود و این منطقه می تواند به شرط انجام اقدامات لازم دو سال بودجه شهرداری را تأمین کند.
به گزارش خبرنگار ایمنا قدرت‌الله نوروزی عصر امروز (پنج‌شنبه) در آئین بهره برداری از پروژه میدان شهدای هسته‌ای و خیابان‌های منتهی به آن و کلنگ زنی تقاطع غیرهمسطح شهید فخری زاده ضمن تبریک فرارسیدن عید غدیر خم اظهار کرد: 23 سال وحدت بین مسلمانان حاکم بود که پس از واقعه غدیر به دلایل مختلف جنگ‌ها نبردها و حوادث تلخی در تاریخ زندگی مسلمانان رخ داد و ای کاش به نحو صحیح به علل این مسائل پرداخته شود.
وی افزود: بسیار خوشحالیم که در روزهای پایانی خدمت در مدیریت شهری شاهو تحقق رویاهایی هستیم که شاید تحقق بعضی از آن‌ها با محاسبات معمول امکان پذیر نبود.
شهردار اصفهان با بیان اینکه 20 سال پیش که فرماندار اصفهان بودم در صدد ساماندهی سه راه پینارت بودیم و تلاش‌های زیادی نیز در این راستا انجام شد اما منتج به نتیجه نشد، تصریح کرد: از زمان انتصاب شهردار منطقه چهار به او تأکید کردم که باید در این منطقه اقدامات مهم بیفتد زیرا در منطقه چهار تفاوت فاحشی در بخش‌های مختلف وجود داشت همچنین تأکید به ساماندهی میدان پینارت داشتم که خوشبختانه در دستور کار قرار گرفت.
نوروزی خاطرنشان کرد: در این راستا باتوجه به اجرای پروژه میدان شهدای هسته‌ای و خیابان‌های منتهی به ان از همت مدیر منطقه چهار و مشارکت و همکاری مردم در انجام آزادسازی‌ها تشکر می‌کنم.
وی تصریح کرد: مهم‌ترین و سخت‌ترین کار در احداث خیابان‌ها به ویژه در نقاطی که منازل و مغازه شهروندان قرار دارد اتفاق افتاد و این اقدامات با دشواری‌های زیادی مواجه بود.
نوروزی با بیان اینکه گاهی احداث برخی خیابان‌ها به واسطه صدور پروانه و ساخت بناهای متعدد باعث درآمدزایی برای شهرداری می‌شود و شهرداری می‌تواند از محل دریافت عوارض و صدور پروانه ساختمانی خیابان بسازد، اظهار کرد: در پروژه میدان شهدای هسته‌ای این امکان وجود نداشت اما با همت والای همه به ویژه معاونان شهرداری این میدان که با چالش‌های زیاد رو به رو بود از اسارت خارج شد.
وی افزود: امروز خیابان‌های مناسب در ارغوانیه، روشن دشت و سلمان فارسی احداث شده و شاهد تحول بزرگ عمرانی هستیم که زمینه فعالیت‌های اقتصادی را ایجاد کرده است.
وی با قدردانی از تلاشی که برای اجرای پروژه میدان شهدای هسته‌ای و خیابان‌های منتهی به آن شد، گفت: بخشی از منطقه چهار از بهترین نقاط شهر به شمار می‌رود اما بخش‌های زیادی از آن به دلایل مختلف محجور مانده است، به عنوان مثال کردآباد که مستحق خدمت است و به دلایلی تاکنون از امکانات لازم برخوردار نشده و مردمی از این محله و حاشیه آنکه در پیروزی انقلاب نقش مهمی داشتند و همیشه در سختی‌ها همراه بودند اکنون از شرایط مناسبی به لحاظ محیطی برخوردار نیستند.
وی تأکید کرد: در این منطقه یک محدوده 140 هکتاری با مصوبه شورای شهر تعیین تکلیف شد و باید مسیر خود را در استانداری و شورای عالی شهرسازی طی کند تا وضعیت بد مردم که موجب سردرگمی و ضرر به آن‌ها شده است، نیاز به رسیدگی دارد.
شهردار اصفهان ادامه داد: محدوده مقابل بیمارستان چمران و پس از آن نیاز به تعامل دولت، شورای شهر و شهرداری دارد زیرا شهرداری به تنهایی نمی‌تواند همه مسائل آن را حل کند چرا که هرکدام باید در کمیسیون‌های مربوطه بررسی و تکلیف آن مشخص شود.
وی با بیان اینکه در منطقه چهار امکان تحولات زیادی وجود دارد، گفت: در این منطقه نمایشگاه بین المللی و سازمان میادین مستقر است، سازمانی که بودجه آن از 80 میلیارد تومان در ابتدای فعالیت این دوره مدیریت شهری به 600 میلیارد تومان در حال حاضر رسیده و در چند سال گذشته 450 میلیارد تومان هزینه کرده است.
نوروزی با تأکید بر اینکه تکمیل نیم رخ شرقی اصفهان منشأ تحول برای منطقه چهار خواهد بود و این منطقه می‌تواند به شرط انجام اقدامات لازم دو سال بودجه شهرداری را تأمین کند، گفت: امیدواریم این خدمات تداوم داشته باشد تا شاهد شکوفایی این منطقه مهم در شهر باشیم.
وی تصریح کرد: شاید برای عده‌ای این سوال مطرح شود که چرا تعدد افتتاحیه در شهرداری وجود دارد؛ پاسخ آن این است که قرار بود پروژه‌ها در برنامه هر یکشنبه یک افتتاح بهره برداری شود اما به دلیل ازدحام افتتاحیه‌ها ناگزیر هستیم آنها را هرچه زودتر تقدیم شهروندان کنیم. این پروژه‌ها تکمیل می‌شود و براساس بودجه امسال باید پروژه‌های جدید را نیز آغاز کنیم.
شهردار اصفهان با بیان اینکه پروژه‌های سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری در چهار باغ و نظر میانی و بخش‌های تاریخی شهر تمام شده است، اظهار کرد: در حال حاضر پروژه پل قهجاورستان نیز به اتمام رسیده و لشکر عمرانی شهرداری از شرق به غرب اصفهان برای ادامه مسیر رینگ چهارم انتقال می‌یابد.
وی با تأکید بر اینکه در آینده نزدیک علاوه بر افتتاح پل زندان، ادامه مسیر رینگ از آن محدوده آغاز خواهد شد، افزود: وقتی برای کلنگ‌زنی پیست دوچرخه سواری سپاهانشهر رفتیم با مذاکرات انجام شده استاندار اصفهان و فرمانده ارتش استان ادامه رینگ چهارم نیز کلنگ زنی شد که این اقدام نتیجه صدها جلسه برای آزادسازی بخش بزرگی از رینگ بود تا نیم رخ غربی نیز شکل گیرد.
نوروزی ادامه داد: به مردم قول دادیم در خیابان آتشگاه یک پل مشابه پل سردار شهید سلیمانی احداث کنیم اما به دلیل تغییر موقعیت جغرافیایی اصفهان و خمینی شهر بخش مربوط به آغاز عملیات در محدوده خمینی شهر قرار گرفت.
وی با اشاره به تشکیل شرکت پروژه برای رینگ چهارم، گفت: شهرداری اصفهان با ایجاد شرکت پروژه، متولی احداث کل رینگ حتی در پنج شهر دیگر شده است و در واقع شهرداری اصفهان هر مسیری را آزاد کند هر آنچه قابل واگذاری برای خدمات شهری باشد را در اختیار می‌گیرد.
شهردار اصفهان تأکید کرد: براساس مصوبه دولت در پروژه رینگ چهارم شهرداری می‌تواند عوارض دریافت کرده و هزینه‌ها را از طریق فروش خدمات تأمین کند.
وی با بیان اینکه مسیر حدفاصل پل آفتاب تا پل سردار شهید سلیمانی به طول هفت کیلومتر خریداری و آزادسازی شده است، گفت: تاکنون 90 درصد این مسیر آزادسازی شده و شهرداری هیچ بدهی در این ارتباط ندارد؛ 250 میلیارد تومان تسهیلات برای این مکان تصویب شده که با تأیید نهایی یک سازمان این پول به حساب شهرداری واریز خواهد شد بنابراین این مسیر را ساخته شده می‌بینم.
نوروزی با بیان اینکه در مسیر هفت کیلومتری رینگ حدفاصل پل افتاب تا پل شهید سلیمانی پنج کیلومتر زیرسازی انجام و پنج پل احداث شده است، ادامه داد: از پل افتاب به سمت قهجاورستان عملیات آسفالت ریزی از فردا آغاز خواهد شد.
وی گفت: از مجاورت سپاهانشهر تا قبل از باغ ابریشم کنار کارخانه سیمان زیرساخت‌ها برای توافق با ارتش برای ادامه رینگ فراهم شده است، اظهار کرد: در محدوده شهرهای درچه و دولت آباد نیز باید کار از طریق شرکت پروژه ادامه یابد که متولی این شرکت شهرداری اصفهان است.
شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: اگر این حلقه گرداگرد اصفهان شکل گیرد دیگر دغدغه تردد خودروها از سایر شهرها به اصفهان را نداریم زیرا تحقق این پروژه به معنای کاهش آلودگی و ترافیک و افزایش ایمنی جهت آسایش مردم است.
وی اظهار کرد: بی شک با همت شورای ششم شهر این مسیر براساس برنامه راهبردی 1405 تداوم خواهد یافت تا شهری زیست پذیرتر برای آرامش هرچه بیشتر مردم داشته باشیم.
نوروزی با بیان اینکه هر چه شهر آبادتر باشد رفاه بیشتر و آسایش برای مردم به ارمغان می‌آید، گفت: امیدوارم با رفع کرونا شاهد تبدیل شدن اصفهان به محور گردشگری کشور باشیم.
کد خبر 510698

http://www.sepahannews.ir/fa/News/300105/لشکر-عمرانی-شهرداری-از-شرق-به-غرب-اصفهان-می‌رود--تحول-اقتصادی-منطقه-4-با-تکمیل-نیم‌رخ-شرقی
بستن   چاپ