پیام سپاهان
رئیس هیئت تنیس استان اصفهان:
کاهش جداول تنیس از سوی فدراسیون جهانی بود
پنجشنبه 7 مرداد 1400 - 14:53:14
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان رئیس هیئت تنیس استان اصفهان گفت: فدراسیون جهانی با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا برای کاهش ازدحام نفرات جداول مسابقات را از 64 تایید به 32 کاهش داد.

فرهاد رحیمی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: برای دهمین سال متوالی میزبان مسابقات تور جهانی تنیس زیر 18 سال (ITF juniors) هستیم، که یکی از معتبرترین و مهم ترین مسابقات تنیس برای این رده است.
وی افزود: در این دوره بازیکنان شاخص کشور حضور دارند و در ثبت نام اولیه شاهد استقبال بازیکنان خارجی بودیم، اما با توجه به وضعیت قرمز اصفهان با انصراف بیش از نیمی از آنها این تعداد به 12 نفر رسید.
رئیس هیئت تنیس استان اصفهان اضافه کرد: در دوره های قبل با توجه به ظرفیت خوب اصفهان استقبال زیادی را از سوی بازیکنان داخلی و خارجی شاهد بودیم، امیدوارم در سال های آینده با رفع این مشکلات شاهد حضور بازیکنان داخلی و خارجی بیشتری باشیم.
رحیمی تصریح کرد: مسابقات دارای امتیاز جهانی است و در ارتقای رنکینگ جهانی بازیکنان تاثیر دارد و بهترین فرصت برای بازیکنان داخلی است که با توجه به شرایط ارزی بتوانند در مسابقات بین‌المللی داخلی رنکینگ خود را بهبود ببخشند.
وی با اشاره به ظرفیت ورزشگاه 22 بهمن ارتش گفت: مجموعه تنیس ورزشگاه 22 بهمن با دارا بودن 9 زمین استاندارد، شرایط خوبی برای برگزاری مسابقات دارد و این اجازه را به ما می دهد که به صورت کاملا مجزا و همزمان مسابقات دختران و پسران را برگزار کنیم.
رئیس هیئت تنیس استان اصفهان اظهار کرد: استان اصفهان دو داور نشان سفید بین المللی دارد که از بهترین های کشور هستند. در این دوره مدیر مسابقات- فرشید زیدی و سرداور- محمدحسن لاچیانی هر دو اصفهانی هستند و بیشتر کادر داوری را داوران اصفهانی تشکیل می دهند.
همچنین سرداور مسابقات زیر 18 سال «بین المللی ITF juniors» اصفهان گفت: 117 بازیکن از کشورهای ایران، ترکیه و روسیه در این مسابقات حضور دارند.
محمدحسن لاچیانی افزود: 11 نفر از بهترین داوران کشور قضاوت این مسابقات را بر عهده دارند و تا کنون مشکلی در زمینه داوری‌ها نداشتیم.
وی ادامه داد: سطح کیفی مسابقات نسبت به قبل پیشرفتی نداشته و البته افتی هم نداشتیم، با توجه به شرایط شیوع کرونا بسیاری از بازیکنان خوب خارجی انصراف دادند.
لاچیانی اضافه کرد: با توجه به استقبال خوب بازیکنان خارجی در سال های گذشته، امیدواریم سال آینده با بهبود شرایط و حضور دوباره بازیکنان بیشتر داخلی و خارجی سطح مسابقات افزایش یابد.
داور بین‌المللی نشان سفید کشورمان تصریح کرد: مسابقات «ITF juniors» با قدمت 10 ساله، قدیمی‌ترین مسابقات ایران است که در این رده سنی برگزار می‌شود.
انتهای پیام 

http://www.sepahannews.ir/fa/News/299997/کاهش-جداول-تنیس-از-سوی-فدراسیون-جهانی-بود
بستن   چاپ