پیام سپاهان
عملیات اجرایی یک ایستگاه تقلیل فشار در تیران و کرون آغاز شد
پنجشنبه 7 مرداد 1400 - 17:28:54
پیام سپاهان - اصفهان- عملیات اجرایی ایستگاه تقلیل فشار گاز روستای مبارکه از توابع شهرستان تیران و کرون در غرب اصفهان روز پنجشنبه آغاز شد.

به گزارش ایرنا، این ایستگاه با ظرفیت 50 هزار متر مربع بر ساعت، گاز مورد نیاز بخش کرون از توابع تیران و کرون و سوخت مورد نیاز گلخانه‌داران این منطقه را تامین می‌کند.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان در آیین کلنگ زنی ایستگاه تقلیل فشار گاز روستای مبارکه گفت: برای احداث این پروژه 90 میلیارد ریال شرکت گاز استان اصفهان سرمایه‌گذاری کرده و مجوزهای آن از وزارت نفت اخذ شده است.
سید مصطفی علوی افزود: هنگام راه اندازی این پروژه تا 10 سال آینده پایداری تامین گاز را خواهیم داشت و متناسب با توسعه گلخانه‌ای و نیاز منطقه، پیش خواهیم رفت.
وی با بیان اینکه 100 باب گلخانه روستای مبارکه به گاز نیاز دارند، تصریح کرد: تامین گاز مورد نیاز این گلخانه‌ها از محل ایستگاه روستای افجان برای زمستان امسال تامین می‌شود و از سال آینده بهره برداری از این ایستگاه انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه 112 شهر استان اصفهان از گاز بهره مند هستند، افزود: صنایع کوچک و بزرگ استان نیز برای فعالیت اقتصادی خود از این منبع برخوردارند ولی مدیریت صحیح در جهت پیشگیری اتلاف انرژی و کاهش افت فشار لازم است.
در تیران و کرون بیش از 200 هکتار گلخانه وجود دارد.
برچسب‌ها
کشت گلخانه ای تیران وکرون اصفهان گاز

http://www.sepahannews.ir/fa/News/299992/عملیات-اجرایی-یک-ایستگاه-تقلیل-فشار-در-تیران-و-کرون-آغاز-شد
بستن   چاپ