پیام سپاهان
رییس مرکز بهداشت:
رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی کرونا در اردستان به 50 درصد رسید
پنجشنبه 7 مرداد 1400 - 20:42:16
پیام سپاهان - کاشان - رییس مرکز بهداشت اردستان گفت: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی کرونا در بین مردم این شهرستان با کاهش محسوس به 50 درصد رسیده است.

حسن ذبیحی مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان 30 فروردین امسال به خبرنگار ایرنا گفته بود: 82 درصد مردم این شهرستان شیوه‌نامه‌های بهداشتی مرتبط با شیوع کرونا را رعایت می‌کنند اما کافی نیست و نیاز به توجه و رعایت بیشتر دارد.
به گزارش ایرنا، رضا اشرفی رییس مرکز بهداشت اردستان روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: خیز جدید ویروس کرونا با گونه دلتا سبب افزایش تصاعدی بیماری کووید 19 در کشور شده و روز به روز افراد زیادی براثر این بیماری قربانی می‌شوند، از این رو در این شرایط دشوار نیازمند کمک همه برای کنترل اوضاع هستیم.
وی ادامه داد: ویروس کرونای دلتا با آبریزش بینی، گلو درد و تب، شبیه سرماخوردگی و در کمتر از 48 ساعت بروز می‌کند و قدرت بالای انتقال و سرایت تا جایی است که هر فرد بیمار می‌تواند تا 50 نفر را آلوده کند.
به گفته وی، جوانان، بیشتر به این سویه مبتلا می‌شوند و مهمترین روش مقابله با ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی با ماسک زدن، فاصله گذاری اجتماعی، شستن دست‌ها و شرکت نکردن در تجمع‌ها است.
رییس مرکز بهداشت اردستان گفت: بیش از 17 ماه است که نسبت به برگزار نردن تجمع، تشییع جنازه و آیین ترحیم هشدار و به فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید می‌شود اما برخی از همشهریان هنوز عمق فاجعه را درک نکرده‌اند.
اشرفی افزود: پیشگیری از بیماری مهلکی با مرگ و میر بالا که روزانه حدود 25 هزار نفر را در کشور آلوده می‌کند به کنار گذاشتن برخی رسوم و رودربایستی‌ها نیاز دارد.
وی تاکید کرد: باتاسف حدود 10 روز بعد از تجمع کنترل نشده و تشییع جنازه پر ازدحام بدون رعایت فاصله گذاری، نظاره گر نتیجه در آمار موارد آلوده هستیم.
به گفته وی، اغلب مردم با وجود دانستن روش‌های سرایت و پیشگیری، شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.
رییس مرکز بهداشت اردستان اظهار داشت: از مردم خواهش می‌کنیم به منظور حفظ سلامت خود و دیگران فقط اقوام بسیار نزدیک در آیین‌های تشییع جانباختگان شرکت کنند و افرادی که با شرکت در این آیین احساس می کنند دِینی به گردن دارند باید ملاحظات و رودربایستی را کنار بگذارند تا ویروس را برای عزیزان خود به سوغات نبرند.
همچنین مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: در 24ساعت گذشته و بر پایه معیارهای قطعی تشخیصی بیماری کووید 27 بیمار شناسایی شده است.
حسن ذبیحی افزود: در 24 ساعت گذشته پذیرش جدید بستری در بیمارستان اردستان پنج بیمار بوده است و یک مرد 54 ساله بر اثر کرونا جان باخته است.
وی اضافه کرد: اکنون شمار افراد بستری در بیمارستان شهید بهشتی اردستان 14 نفر و وضعیت کرونایی در این شهرستان قرمز تیره است.
ویروس کرونا اواسط دسامبر 2019 (24 آذر 98) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی 98) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد.
ویروس کرونا 2019 (COVID-19) در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.
شهرستان اردستان با افزون بر 42 هزار نفر جمعیت در 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.
برچسب‌ها
کرونا کووید-19 پروتکلهای بهداشتی اردستان کاشان بهداشت و سلامت
پروندهٔ خبری
کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

http://www.sepahannews.ir/fa/News/299987/رعایت-شیوه‌نامه‌های-بهداشتی-کرونا-در-اردستان-به-50-درصد-رسید
بستن   چاپ