پیام سپاهان
140 هزار پرس غذا به مناسبت عید غدیر در پنج استان کشور توزیع شد
پنجشنبه 7 مرداد 1400 - 13:13:41
پیام سپاهان - اصفهان- معاون اجرایی ستاد مردمی اطعام عید غدیر از طبخ و توزیع 140 هزار پرس غذای گرم به مناسبت عید سعید غدیر خم در پنج استان اصفهان، یزد، مرکزی، کرمان و سمنان خبر داد.

محمد عمادی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح برای یازدهمین سال متوالی با هدف احیای سنت حسنه اطعام غدیر برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: این ستاد مردمی فعالیت خود را از 11 سال گذشته با عنوان ضیافت علوی اطعام ملکوتی بزرگترین سفره جهان اسلام در اصفهان آغاز کرد ؛سال اول با 6 هزار و 500 پرس غذا شروع کردیم و بصورت پلکانی تعداد غذاها را افزایش دادیم که سه سال گذشته 110 هزار غذا را طبخ و توزیع شده است.
وی اضافه کرد: حواله این غذاها بین کلیه خیریه‌ها، مراکز بهزیستی، کمیته امداد، مساجد، کانون‌های فرهنگی و خیرین توزیع می‌شود.
عمادی با اشاره به اینکه این ستاد به‌صورت همزمان روز عید غدیر در چندین استان کشور هم فعالیت دارد خاطرنشان کرد:سال‌های گذشته در استان‌های یزد و مرکزی فعالیت داشت و امسال در استان‌های کرمان و سمنان هم فعالیت خود را ادامه خواهیم داد.
وی با بیان اینکه جمع‌بندی و برآورد نهایی هزینه تهیه و توزیع این تعداد غذا هنوز انجام نشده است ادامه داد: هدف ما فقط توزیع غذا بین نیازمندان نیست و از مجموع 140 هزار پرس غذا در عید غدیر 60 درصد در مناطق محروم و 40 درصد در دیگر مناطق توزیع می‌شود.
برچسب‌ها
عید سعید غدیرخم بنیاد غدیر اصفهان

http://www.sepahannews.ir/fa/News/299914/140-هزار-پرس-غذا-به-مناسبت-عید-غدیر-در-پنج-استان-کشور-توزیع-شد
بستن   چاپ