پیام سپاهان
اصفهان صادرکننده گل می شود
پنجشنبه 7 مرداد 1400 - 08:50:00
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


محمد مجیری مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: فاز اول بازار گل و گیاه ارغوان در اصفهان افتتاح شد که این فاز شامل، سالن گل سر شاخه با 6 هزار و 4٠٠ متر مربع طول و سالن نهاده‌های کشاورزی با 2 هزار و 5٠٠ متر مربع طول می‌باشد.
او اضافه کرد: محوطه سازی بازار گل و گیاه ارغوان، جزو پروژه‌های شاخص کلان شهر اصفهان است که در چند فاز تکمیل می‌شود.
مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان در خصوص فاز‌های بعدی بازار گل و گیاه ارغوان گفت: در فاز‌های بعدی سالن گل‌های باغ و باغچه، سالن گل‌های آپارتمانی، ساختمان ماهیان زینتی و ساختمان پرندگان زینتی تکمیل خواهد شد.
مجیری در خصوص هزینه‌های ساخت این پروژه، عنوان کرد: پروژه سالن گل‌های سر شاخه، نهاده‌های کشاورزی، محوطه سازی، کلنگ زنی قسمت گل‌های باغ و باغچه، گل‌های آپارتمانی و سالن ماهیان زینتی بیش از 181 میلیارد تومان اعتبار داشته، که بخشی از آن‌ها افتتاح شد و امسال، مراحل ساختمانی بخش‌های دیگر نیز شروع خواهد شد.
او همچنین در خصوص صادرات گل گفت: نزدیکی این مجموعه به فرودگاه شهید بهشتی می‌تواند برای صادرات گل و سر شاخه به کشور‌های مختلف، مورد استفاده قرار گیرد.
مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان در پایان گفت: هدف از ساخت این مجموعه، ترویج فرهنگ هدیه دادن گل و همچنین صادرات به کشور‌های مختلف است.
انتهای پیام/ص

http://www.sepahannews.ir/fa/News/299871/اصفهان-صادرکننده-گل-می-شود
بستن   چاپ