پیام سپاهان
خدمات حقوقی رایگان وکلای نیکوکار اصفهان به مددجویان کمیته امداد
پنجشنبه 7 مرداد 1400 - 07:50:02
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، جواد گرامی رئیس اداره حقوقی و امور نمایندگان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: وکلای نیکوکار امسال به 39 نفر از مددجویان امداد مشاوره و خدمات حقوقی ارائه داده و وکالت پرونده آن‌ها را بر عهده گرفته اند.
او افزود: در مجموع 62 وکیل نیکوکار در استان اصفهان با کمیته امداد امام خمینی (ره) همکاری دارند و اکثراً در قالب میز خدمت حقوقی در محل کمیته امداد به مددجویان ارائه خدمت می‌دهند.
رئیس اداره حقوقی و امور نمایندگان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با اشاره به اینکه حدود 62 وکیل نیکوکار در استان به صورت مستمر با کمیته امداد امام خمینی (ره) همکاری دارند، بیان کرد: میزان حق الوکالت در این پرونده‌ها در سه ماهه اول امسال 270 میلیون تومان می‌باشد.
گرامی افزود: تعداد مراجعه کنندگان در کلاس‌های حضوری و مجازی 270 نفر بوده است، هدف احقاق حقوق مددجویان است و بدین منظور اقداماتی جهت راه اندازی مراکز نیکوکاری تخصصی صورت گرفته که در حال حاضر چهار مرکز در اصفهان، لنجان، مبارکه و آران و بیدگل تشکیل شده و بواسطه آن مددجویان کمیته امداد از خدمات این مراکز بهره مند می‌شوند.
او عنوان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در مردادماه سال 99 با کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی نیز تفاهم نامه‌ای منعقد نموده که بر اساس آن هزینه‌های دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برای مددجویان رایگان می‌باشد و در سال گذشته 730 نفر و در چهار ماهه امسال 450 نفر از این معافیت بهره‌مند شده اند ضمن اینکه مددجویان کمیته امداد بر اساس تبصره ماده 505 قانون آیین دادرسی مدنی از پرداخت هزینه‌های دادرسی نیز معاف هستند.
گرامی در پایان اظهار کرد: در اداره حقوقی کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در چهار ماهه نخست امسال 370 پرونده مددجویی مورد معاضدت قرار گرفته و از این تعداد 990 مورد خدمت حقوقی دریافت کرده اند که این خدمات شامل مشاوره حقوقی، تنظیم لوایح، دادخواست، شکواییه و حضور در جلسات دادرسی بوده است.
انتهای پیام/ص

http://www.sepahannews.ir/fa/News/299857/خدمات-حقوقی-رایگان-وکلای-نیکوکار-اصفهان-به-مددجویان-کمیته-امداد
بستن   چاپ