پیام سپاهان
بازار گل و گیاه ارغوان با جدیدترین تکنولوژی ها احداث شده است
پنجشنبه 7 مرداد 1400 - 06:11:32
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


مدیرعامل سازمان میادین شهرداری اصفهان گفت: امروز دو فاز از بازار گل و گیاه ارغوان با مساحت بیش از هشت هزار متر مربع افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد مجیری، بعدازظهر امروز_ چهارشنبه 6 مردادماه_ در مراسم افتتاح بازار گل و گیاه ارغوان اظهار کرد: در کل کشور پنج هزار هکتار سطح زیر کشت گل‌های تزئینی، سرشاخه و آپارتمانی وجود دارد در این راستا شهرداری موظف است محل‌هایی برای عرضه بدون واسطه این محصولات، فراهم کند.
وی افزود: اگر این فضاها ایجاد نشود تولیدات با مشکل مواجه شده و گردش اقتصادی این محصولات متوقف می‌شود.
مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان گفت: بازار گل و گیاه همدانیان شهرداری اصفهان و بازار بین‌المللی سپاهان این محصولات را عرضه می‌کردند، اما شهر اصفهان با توجه به افزایش جمعیت و محدوده شهری نیازمند فضای بزرگ‌تری برای فروش گل و گیاه بود.
مجیری افزود: در بازار ارغوان گل سرشاخه در سردخانه‌های اطراف قرار گرفته و هر صبح در سالنی با مساحت شش هزار و 400 متر مربع با اعتبار بیش از 35 میلیارد تومان که امروز افتتاح شد، عرضه می‌شود.
وی تصریح کرد: امروز همچنین سالن دیگری برای عرضه نهاده‌های کشاورزی از جمله کود، سم و ابزار کشاورزی به وسعت دو هزار و 500 متر مربع با اعتبار 15 میلیارد تومان افتتاح شده و بخش باغ، باغچه و گل‌های آپارتمانی در فضایی با زیر بنای 10 هزار متر مربع کلنگ زنی شد که عملیات اجرایی آن نیز توسط پیمانکار پس از کلنگ زنی آغاز می‌شود.
مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان گفت: همچنین عملیات ساختمانی سالن ماهیان زینتی نیز از امروز شروع می‌شود، این مجموعه می‌تواند در جهت ترویج فرهنگ گل و گیاه مؤثر واقع شود.
مجیری افزود: امروز همچنین مجموعه تصفیه خانه فاضلاب آپارتمان‌های اطراف این مجموعه با اعتبار بیش از 8.5 میلیارد تومان کلنگ زنی می‌شود که قرار است پساب تولید این منطقه به مدت 30 سال در اختیار مجموعه بازار گل و گیاه ارغوان قرار گیرد.
وی تصریح کرد: برای عملیات خاک برداری در این منطقه اقدامات ویژه لازم بود تا تأسیسات لازم نیز در زمین این مجموعه ایجاد شود، در واقع جدیدترین تکنولوژی‌ها برای احداث این مجموعه به کار رفته است.
مدیرعامل سازمان میادین شهرداری اصفهان گفت: با توجه به نزدیکی این بازار به فرودگاه شهید بهشتی امکان افزایش فعالیت صادرات و واردات گل و گیاه در این بازار فراهم می‌شود.
کد خبر 510502

http://www.sepahannews.ir/fa/News/299841/بازار-گل-و-گیاه-ارغوان-با-جدیدترین-تکنولوژی-ها-احداث-شده-است
بستن   چاپ