پیام سپاهان
بیش از 50 اثر تاریخی رضوانشهر نیازمند مراقبت هستند
پنجشنبه 7 مرداد 1400 - 06:08:46
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


به گزارش عصر چهارشنبه خبرنگار ایرنا، محمودقاسمی در جلسه میراث فرهنگی ناملموس این شهرستان افزود: این منطقه دارای 51 اثر تاریخی و فرهنگی،سه اثر طبیعی و یک اثر ناملموس فرهنگی می باشد که در فهرست آثار ناملموس کشور به ثبت رسیده است و ضرورت دارد مردم در شناسایی و معرفی آثار فرهنگی ناملموس منطقه مشارکت همه جانبه داشته باشند.
وی گفت: با توجه به دستور العمل سازمان جهانی یونسکو مبنی بر در معرض خطر قرار گرفتن میراث فرهنگی ناملموس شامل ادبیات شفاهی، ضرب المثل ها، آداب و رسوم و بازی های سنتی، بومی و محلی، غذاهای محلی، پیشه ها و عرف های سنتی، سازمان میراث فرهنگی تلاش در جهت ثبت این آثار دارد.
فرماندار رضوانشهر با تاکید بر آگاهی بخشی عمومی در خصوص اهمیت میراث فرهنگی ناملموس بیان داشت: فرهنگ و آداب و رسوم و مراسمات و آیین های ملی و مذهبی که در سطح شهرستان وجود دارد و همچنین معماری های سنتی منطقه که بسیار ارزشمند است، به منظور معرفی و ترویج میراث فرهنگی ناملموس شهرها و روستاها جهت تحقق این مهم نیاز به همت همه جانبه مردم است.
قاسمی در ادامه با اشاره به مصوبه هیات وزیران، در خصوص پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس شهرها و روستاها گفت: رضوانشهر با دارا بودن آثار و فرهنگ بسیار غنی و مردمانی مهربان و صمیمی از شاخصه های فرهنگی مهمی بهرمند می باشد.
شهرستان رضوانشهر با حدود 80 هزار نفر جمعیت و 120 روستا در 70 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است و وجود بنا های تاریخی متعدد از قبیل پل تاریخی در منطقه پونل، مسجد قدیمی اسپیه مزگت، و سایر مراکز و بنا ها از مزیت های این شهرستان محسوب می شود.
برچسب‌ها رضوانشهر آثار تاریخی میراث فرهنگی

http://www.sepahannews.ir/fa/News/299827/بیش-از-50-اثر-تاریخی-رضوانشهر-نیازمند-مراقبت-هستند
بستن   چاپ