پیام سپاهان
رونق فرهنگی در تیران و کرون با توسعه زیرساخت‌ها رقم می‌خورد
پنجشنبه 7 مرداد 1400 - 06:08:08
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


به گزارش ایرنا، اقبال صالحی شامگاه چهارشنبه در نشست اعضای کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) و موسسه مردم نهاد نسل جوان فردا در محل عمارت تاریخی و بوم‌گردی حاج سلیمان تیران افزود: نبود سالن نمایش چند منظوره و مجتمع‌های فرهنگی و هنری در این شهرستان مانع اجرای رویدادهای فرهنگی و هنری است که با احداث پروژه پردیس بهنیا تیران این چالش رفع خواهد شد.
وی بیان کرد: این مجتمع فرهنگی و هنری به همت خیران احداث خواهد شد و توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تجهیز و در اختیار اهالی فرهنگ و هنر قرار می‌گیرد.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون با اشاره به ظرفیت‌های میراث فرهنگی و گردشگری این شهرستان اظهارداشت: سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری در این منطقه به لحاظ ظرفیت متنوع و اثرگذار فرصتی برای درآمدزایی و اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری است.
وی ادامه داد: تیران یک شهر تاریخی و گردشگری است که فرصت‌های زیادی در این حوزه دارد و باید از آن برای رشد اقتصادی منطقه و ارائه خدمات تفریحی و گردشگری استفاده کرد.
صالحی به عید بزرگ غدیرخم اشاره کرد و گفت: تکریم مناسبت‌ها از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است و پیام‌های ناب آن در قالب این چنین فعالیت هایی به نسل‌های جدید منتقل می‌شود.
وی اضافه‌کرد: هم افزایی بین نهادهای فرهنگی و هنری برای گرامیداشت مناسبت ها و با بهره گیری از امکانات و پتانسیل‌های هنرمندان و اهالی فرهنگی اهمیت خاصی دارد.
این نشست به مناسبت عید غدیرخم با حضور جمعی از فعالان فرهنگی و اجتماعی در یکی از اقامتگاه تاریخی و عمارت حاج سلیمان برگزار شد.
تیران و کرون دارای 29 مرکز فرهنگی و هنری شامل موسسه، آموزشگاه، نگارخانه و کانون تبلیغاتی و رسانه ای است.
54 کانون فرهنگی و هنری نیز در مساجد این شهرستان تاسیس شده است.
برچسب‌ها تیران وکرون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان

http://www.sepahannews.ir/fa/News/299821/رونق-فرهنگی-در-تیران-و-کرون-با-توسعه-زیرساخت‌ها-رقم-می‌خورد
بستن   چاپ