پیام سپاهان
عضو ارشد ستاد بازسازی عتبات:
توسعه حرم اهل بیت (ع) زمینه الگو گرفتن از سیره ایشان است
پنجشنبه 7 مرداد 1400 - 00:13:18
پیام سپاهان - اصفهان - عضو ارشد ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به ابراز مودت مردم ایران در بازسازی حرم اهل بیت (ع)، اظهار کرد: توسعه حرم اهل بیت (ع) زمینه الگو گرفتن از سیره ایشان است.

به گزارش ایرنا، غلامرضا کرمی شامگاه چهارشنبه در آیین رونمایی از نیم‌ضریح مطهر شهدای کربلادر اصفهان افزود: شهید قاسم سلیمانی الگویی بود که هم نسبت به توسعه عتبات و هم در متجلی کردن سیره ائمه اطهار (ع) اهتمام ویژه داشت.
وی به کمک‌های مردم اصفهان در توسعه عتبات اشاره کرد و افزود: آثار هنرمندان این شهر در رشته‌های هنری مرتبط با معماری، منبت، معرق و فرش‌بافی در حرم‌های اهل بیت (ع) مشهود است.
وی با بیان اینکه ستاد عتبات عالیات یادگار شهید سلیمانی است، افزود: این شهید جهاد، معنویت و خدمت را با هم در آمیخته بود.
رییس مرکز پژوهش و نشر آثار ستاد بازسازی عتبات عالیات ادامه داد: توسعه حرم‌های اهل بیت (ع) از جمله صحن حضرت زهرا (س)، صحت حضرت زینب (س) از نمونه‌های بارز حضور مردم اصفهان در بازسازی عتبات در سال‌های اخیر است.
همچنین رییس ستاد عتبات عالیات استان اصفهان با اشاره به اهتمام مذاهب و ادیان مختلف در حفظ و ماندگار کردن آثار تمدنی خود، گفت: حرم‌های اهل بیت (ع) جلوه‌های تمدنی شیعه است شیعیان ایران، عراق، پاکستان، افغانستان و دیگر اقصی نقاط جهان در راستای رسالت جهانی خود در طول تاریخ در توسعه عتبات مقدس کوشیده‌ و خواهند کوشید.
جعفر عسکری اظهار کرد: کمک‌های مردمی در توسعه عتبات عالیات، سرمایه گذاری در حفظ و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت، همدلی و همزبانی و انسجام شیعیان ‌جهان، ماندگاری و معرفی فرهنگ، هنر و معماری ایرانی و اسلامی است.
وی با اشاره به سیره و فرهنگ عاشورایی شهدا در خدمت به مردم، نظام و فرهنگ اسلام تصریح کرد: اگر الگوی مدیریتی شهدا امروز حاکم‌بود، مشکلات امروز گریبانگیر جامعه نبود و لذا وظیفه داریم این مسیر را معرفی و ادامه دهیم.
وی با اشاره به پیشینه مردم اصفهان در ساخت و توسعه عتبات، گفت: مردم اصفهان ساخت 40 در از درهای عتبات، کمک در ساخت صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف و صحن حضرت زینب (س) در کربلا را با افتخار به سرانجام رسانده‌اند.
عسکری با اشاره به رونمایی از سه پروژه ضریح امازاده محمد فرزند حسن مجتبی (ع)، نیم ضریح شهدای کربلا و فرش ایوان طلای امامان کاظمین، گفت: بانی هزینه‌های ساخت ضریح امام زاده محمد فرزند امام حسن مجتبی (ع) شیعیان عراق بوده‌اند و توسط هنرمندان زرین‌شهر ساخته شده است و 2 پروژه دیگر با همت و حمایت مردم اصفهان و سرانگشت هنرمندان این خطه تولید شده است و 20 هنرمند در ساخت نیم ضریح 72تن نقش ایفا کرده‌اند.
مراسم رونمایی از نیم‌ضریح مطهر مقام ‌72تن و فرش ایوان طلاب حرمین امام هادی و امام حسن عسکری (ع) شامگاه چهارشنبه با حضور آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان و جمعی از مسوولان کشوری و لشکری استان و خانواده شهدا در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد.
در این مراسم از جمعی از خانواده‌های شهدا و هنرمندان موثر در ساخت حرم‌های اهل بیت (ع) تجلیل شد.
برچسب‌ها
اصفهان ستاد بازسازی عتبات عالیات قاسم سلیمانی

http://www.sepahannews.ir/fa/News/299767/توسعه-حرم-اهل-بیت-(ع)-زمینه-الگو-گرفتن-از-سیره-ایشان-است
بستن   چاپ