پیام سپاهان
رای مثبت مجلس به ارسال طرح صیانت به کمیسیون اصل 85
چهارشنبه 6 مرداد 1400 - 19:29:50
پیام سپاهان - سخت افزار / پس از کش و قوس‌های فراوان امروز در نهایت طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی در مجلس مورد بررسی قرار گرفت. به موجب این جلسه و با رأی گیری غیرعلنی از نمایندگان، طرح صیانت به کمیسیون اصل 85 فرستاده شد.
دقایقی پیش در صحن مجلس و به جهت بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی در فضای مجازی، رأی گیری برای اصل 85 شدن یا نشدن طرح صیانت آغاز شد و در پایان 121 نماینده به این اصل رأی مثبت دادند.
 طبق اصل 85 قانون اساسی، مجلس می‌تواند در مواقع ضروری اختیار بررسی برخی از طرح‌ها را به کمیسیون‌های تخصصی سپرده و در صورت تصویب طرح توسط اعضای کمیسیون، با صلاحدید مجلس به مدت چند سال به صورت آزمایشی اجرایی شود.بدین ترتیب طرح برای تصویب به کمیسیون تخصصی ارجاع داده شد.
ارسال طرح صیانت به کمیسیون اصل 85
می‌توان انتظار داشت که با اصل 85 شدن صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی، این طرح تا اجرای آن فاصله چندانی نداشته باشد و در آینده نه چندان دور بندهای عجیب این طرحی یکی یکی به مرحله اجرا در آیند. این در حالیست که حتی نمایندگان مجلس هم در جلسه علنی به این موضوع باور داشتند که پیش نویس طرح دارای اشکالات فراوانی است و نیاز به اصلاح دارد.
این طرح قرار است که در کمیسیون تخصصی به صورت دقیق‌تر مورد بررسی قرار بگیرد. نمایندگان موافق با طرح معتقدند که با بررسی در کمیسیون تخصصی و با اجرایی شدن آزمایشی آن به مدت 3 تا 5 سال، ایرادات اساسی آن شناسایی و اصلاح خواهد شد، موضوعی که گفته شده امکان آن در طرح‌هایی که در صحن علنی تصویب می‌شوند، وجود ندارد.
به ما بگویید آینده اینترنت را حالا چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟ آیا به نظر شما در آینده نه چندان دور شاهد محدودیت در استفاده از سرویس‌های خارجی مانند گوگل، واتساپ، اینستاگرام و … را شاهد خواهیم بود و یا در حالت خوشبینانه و با استناد به اظهارات برخی از نمایندگان مجلس کماکان می‌توانیم با خیال راحت از این سرویس‌ها استفاده کنیم؟

http://www.sepahannews.ir/fa/News/299656/رای-مثبت-مجلس-به-ارسال-طرح-صیانت-به-کمیسیون-اصل-85
بستن   چاپ