پیام سپاهان
سخنگوی صنعت برق استان اصفهان:
هفته آینده خاموشی نخواهیم داشت/کشف بیش از 16 هزار ماینر در اصفهان
چهارشنبه 6 مرداد 1400 - 10:04:56
پیام سپاهان - اصفهان-سخنگوی صنعت برق استان اصفهان گفت:طبق پیش‌بینی دمای هوا درروزهای پیش رو روند کاهشی دارد واز این رو هفته آینده خاموشی نخواهیم داشت یا دستکم قطعی برق بدون برنامه ریزی اتفاق نخواهد افتاد.

محمدرضا نوحی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پیش بینی شده که دمای هوا هفته آینده حدود چهار درجه سانتیگراد خنک‌تر می‌شود که با توجه به این امر، میزان مصرف برق و وسایل سرمایشی در بسیاری از استان‌ها مانند آذربایجان، ارومیه، کردستان و چهارمحال و بختیاری کاهش می‌یابد و از این رو هفته آینده خاموشی نخواهیم داشت یا دستکم خاموشی‌های بدون برنامه ریزی اتفاق نخواهد افتاد.
وی با اشاره به افزایش پیک مصرف برق در استان، خاطرنشان کرد: دیروز سه شنبه پنجم مرداد 3648 مگاوات برق در اصفهان تولید شده و میزان مصرف 4610 مگاوات بوده این در حالی است که 963 مگاوات برق نیز از شبکه سراسری وارد استان اصفهان شده است اما مصرف همچنان بالاست.
خروج نیروگاه‌های برقابی از مدار دلیل قطعی برق ناگهانی است
سخنگوی صنعت برق استان اصفهان درباره علت خاموشی‌های اخیر که بدون اطلاع قبلی اتفاق افتاد، ابراز داشت: هفته جاری، از ابتدا هفته بسیار سختی به لحاظ گرما بود و مصرف بار شبکه در حالی افزایش یافته است که چند واحد نیروگاه برقابی و حرارتی به علت مشکلات فنی از مدار خارج شدند و با کمبود تولید برق رو به رو شدیم.
نوحی افزود: صنایع به ویژه صنایع فولاد همکاری خوبی در روز با صنعت برق استان دارند و با کمترین دیماندی برق مصرف می‌کنند که خاموشی‌ها برای مشترکان خانگی اعمال نشود و اگر همکاری صنایع نبود مشکلات بسیاری داشتیم.
وی با اشاره به اینکه مردم نیز در مصرف برق صرفه جویی می‌کنند، ادامه داد: دو نوع قطعی برق با برنامه ریزی و بدون برنامه ریزی در این مدت داشتیم که قطعی‌های با برنامه‌ریزی از طریق پیامک اطلاع رسانی می‌شد که متأسفانه به دلیل بالا رفت مصرف برق در روزهای اخیر، رله های حفاظتی و فرکانسی ما برای حفظ پایداری و جلوگیری از بلاک اوت شبکه سراسری، به صورت اتوماتیک برق بخشی از مناطق را قطع می‌کنند که شامل اصفهان هم شده و حتی برخی مناطق دو سه بار قطعی بدون برنامه ریزی رخ داد که از مردم عذر خواهی می‌کنیم.
سخنگوی صنعت برق استان اصفهان همچنین اضافه کرد: نزدیک به 16 هزار و 839 دستگاه رمز ارز از سال 1398 تا روز دوشنبه چهارم مرداد سال جاری در استان اصفهان جمع آوری شده که میزان برق مصرفی آن حدود 56 مگاوات بوده است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/299542/هفته-آینده-خاموشی-نخواهیم-داشت-کشف-بیش-از-16-هزار-ماینر-در-اصفهان
بستن   چاپ