پیام سپاهان
خط آسیب دیده شبکه آب شرب اصفهان به مدار بازگشت
سه شنبه 5 مرداد 1400 - 14:21:25
پیام سپاهان - اصفهان – ایرنا – سخنگوی شرکت آب و فاضلاب اصفهان گفت : خط آسیب دیده سامانه اول آبرسانی اصفهان بزرگ که سبب کم آبی در محدوده شهرستان فلاورجان وبرخی مناطق شمالی مرکز این استان شد بود ، به مدار آبرسانی بازگشت.

مهرداد خرسندی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی از خطوط انتقال آب اصفهان بزرگ که از تصفیه خانه بابا شیخعلی کار انتقال آب به مناطق شمالی و غربی کلانشهر اصفهان را انجام می‌دهد ساعت 2 بامداد امروز دچار حادثه شد و عملیات تعمیر آن تا ساعت 11 طول کشید.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه قطر لوله این خط انتقال آب آسیب‌دیده بسیار بزرگ و در حدود یکهزار و 400 میلیمتر است آبگیری آن بین 6 تا 10 ساعت به طول خواهد انجامید.
سخنگوی شرکت آب و فاضلاب اصفهان افزود: بر این اساس 17 تانکر سیار آبرسانی از صبح امروز برای تامین آب مردم ساکن مناطق چهار و پنج کلانشهر اصفهان شامل خیابان رباط، خردمند، آل محمد، آل خجند، گلستان و 22 بهمن اختصاص یافت.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه اصفهان در شرایط عادی با کسری سه هزار و 200 لیتر در ثانیه آب آشامیدنی مواجه است این حادثه نیز موجب اضافه شدن 25 درصد کسری به این میزان شد.
وی افزود : در پی این حادثه 102 هزار لیتر آب آشامیدنی به شکل سیار بین ساکنان این مناطق توزیع شد.
خرسندی با اشاره به اینکه آبگیری و شروع فعالیت آبرسانی این خطر لوله آسیب دیده بین 24 تا 48 ساعت زمان نیاز دارد از شهروندان درخواست کرد در این مدت با صبوری و مدیریت مصرف آب به پیشگیری از کاهش فشار آب در مناطق مختلف کمک کنند.
اکنون تصفیه‌خانه باباشیخعلی ظرفیت تصفیه 11.3 مترمکعب آب در ثانیه را دارد که با احتساب چاه‌ها و دیگر منابع، در مجموع ظرفیت تامین آب استان 13 هزار و 850 لیتر در ثانیه است در حالی که نیاز آبی استان به 17 هزار و 50 لیتر در ثانیه می رسد.
برچسب‌ها
کم آبی آب و فاضلاب اصفهان

http://www.sepahannews.ir/fa/News/299150/خط--آسیب-دیده-شبکه-آب-شرب-اصفهان-به-مدار-بازگشت
بستن   چاپ