پیام سپاهان
امام جمعه اصفهان: پلیس با مردم مُدارا کند
سه شنبه 5 مرداد 1400 - 19:07:57
پیام سپاهان - اصفهان- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: پلیس علاوه بر داشتن اقتدار باید عطوفت، مهربانی و مُدارا کردن با مردم را سرلوحه کار خود قرار دهد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی نژاد روز سه‌شنبه در دیدار فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان و جمعی از معاونانش، با وی افزود: بکوشید روش دینی را بکار بندید و در برخورد با تخلفات صنفی بهتر است بیش از پیش با مردم مُدارا کنید تا فرصت جبران، اصلاح و دریافت مجوز لازم برای آنان فراهم شود.
وی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت نظارت مردم برای کنترل جرائم و افزایش امنیت در جامعه ادامه داد: بهره‌گیری از ظرفیت نظارت مردمی می‌تواند کمک شایانی به نیروهای پلیس باشد چرا که نظارت مستمر، دقیق و گسترده با استفاده از نیروهای نظامی امکانپذیر نیست.
امام جمعه اصفهان توصیه کرد که پلیس و سایر نیروهای امنیتی و انتظامی بهتر است بیش از پیش از ظرفیت نظارتی مردم استفاده کنند تا امکان پایش مستمر و دقیق برای کنترل جرائم و افزایش امنیت در جامعه فراهم شود.
وی همچنین با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی و مشکلاتی ناشی از شرایط بد اقتصادی در جامعه گفت: جمهوری اسلامی ایران برای امنیت کشور تلاش زیادی انجام داده اما آسیب‌ها هم زیاد است و برای کنترل آن باید چاره‌اندیشی کرد.
آیت الله طباطبایی نژاد اضافه کرد: خدای مهربان، دنیا را برای عمل کردن و اصلاح شدن آفریده است نه عذاب کردن؛ همچنین در قرآن کریم و دستورات دینی بر ضرورت رعایت عدالت همراه با انصاف تأکید شده بنابراین مجموعه قوانین و اقدامات نیروهای امنیتی و انتظامی بویژه پلیس باید به گونه‌ای باشد که زمینه اصلاح افراد مُجرم فراهم شود و حقوق مردم تضییع نشود.
فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد پلیس در استان و با اشاره به همدلی نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و قضایی اظهار داشت: سال گذشته، اصفهان در کُنترل جُرم یکی از استان‌های موفق در سطح کشور بود که نشانه همدلی و تلاش روزافزون و ایثار نیروهای خدوم انتظامی و امنیتی است.
سردار محمدرضا میرحیدری افزود: کاهش میزان وقوع سرقت‌های مسلحانه، راه‌اندازی گشت‌های ویژه در خارج از شهرها برای کاهش ورود سارقان غیربومی، کاهش میزان آدم‌ربایی، افزایش کشفیات مواد مخدر، سلاح غیرمجاز و مشروبات الکلی داخلی و خارجی از جمله اقدامات نیروی انتظامی استان اصفهان در سال گذشته است.
وی افزایش 83 درصدی کشفیات قاچاق توسط پلیس امنیت اقتصادی و کاهش 46 درصدی تصادفات فوتی درون‌شهری و برون‌شهری را از دیگر نتایج اقدامات پلیس در سطح استان اعلام و اضافه کرد: البته آمارهای چهار ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری را نشان می‌دهد.
وی یادآور شد: کاهش مُجازات برخی جرائم همچون دزدی، حمل سلاح و آدم‌ربایی باعث جری‌تر شدن مُجرمان می‌شود و کار پلیس را سخت‌تر می‌کند و بی‌نظمی یا ناامنی را افزایش می‌دهد که انتظار داریم مراجع ذیصلاح در این زمینه اقدامات کافی را انجام دهند.
برچسب‌ها
فرماندهی نیروی انتظامی اصفهان اصفهان امام جمعه اصفهان

http://www.sepahannews.ir/fa/News/299144/امام-جمعه-اصفهان--پلیس-با-مردم-مُدارا-کند
بستن   چاپ