پیام سپاهان
شدت گرما در مهاباد از فردا، چهارشنبه کمتر می‌شود
سه شنبه 5 مرداد 1400 - 10:18:56
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


اردلان محمدپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با ورود امواج ناپایدار شمالی از غرب به کشور و به تبع آن این شهرستان از فردا پیش بینی می شود از میزان دما بین پنج تا 6 درجه سانتی گراد کاسته شود.
وی با بیان اینکه برای امروز نیز پیش بینی می شود دمای هوا در مهاباد به 39 تا 40 درجه برسد، افزود: روند کاهش دما در این شهرستان تا روز شنبه تداوم خواهد داشت و پیش بینی می شود روز پنجشنبه خنک ترین روز هفته باشد.
رییس اداره کل هواشناسی مهاباد گفت: با ورود این امواج ناپایدار به آذربایجان غربی همچنین پیش بینی می شود در مناطق مرکزی و شمالی استان نیز شاهد رگبارهای پراکنده باران و رعد و برق باشیم.
محمدپور اضافه کرد: در طی 24 ساعت گذشته حداقل و حداکثر دمای هوا در مهاباد به ترتیب 19 و 38 درجه سانتی گراد بالای صفر بود.
وی گرمترین و خنک ترین شهرهای استان را نیز به ترتیب بوکان با 40 و چالدران با 14 درجه اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، تابستان امسال یکی از تابستان های گرم چند سال اخیر در مهاباد است به طوری که مردم این شهرستان که در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است شنبه هفته جاری گرمترین روز سال را با تحمل دمای 42 درجه سانتی گراد بالای صفر تجربه کردند.
این گرمای بی سابقه در حالی مهاباد را فراگرفته است که این شهرستان در یک منطقه کوهستانی و سردسیر واقع شده است و در گرمترین روزهای فصل تابستان سال های گذشته دمای کمتر از 39 درجه را تجربه کرده است.
شهرستان مهاباد با 240 هزار نفر جمعیت در 120 کیلومتری مرکز استان واقع شده است.
برچسب‌ها مهاباد گرمایش زمین سازمان هواشناسی کشور آذربایجان غربی سازمان هواشناسی

http://www.sepahannews.ir/fa/News/299135/شدت-گرما-در-مهاباد-از-فردا،-چهارشنبه-کمتر-می‌شود
بستن   چاپ