پیام سپاهان
102 شهر در استان اصفهان مشمول طرح جامع تفصیلی می‌شوند
سه شنبه 5 مرداد 1400 - 10:18:10
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمدبناییان معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال 1402 همه شهر‌های مشمول نظام طرح‌های جامع و تفصیلی استان اصفهان دارای طرح تفصیلی مصوب می‌شوند درحالی که از 25 طرح تفصیلی ابلاغ شده، طرح تفصیلی شهر‌های گرگاب، خور، چادگان، خورزوق، بهاران و کلیشاد و سودرجان مربوط به بعد از سال 97 است.
او گفت:همچنین طرح تفصیلی 12 شهر در کمیسیون ماده پنج موضوع قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب رسیده که فرآیند قانونی ابلاغ آن‌ها در حال انجام است.
معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان تصریح کرد: مراحل تهیه طرح تفصیلی 9 شهر استان اصفهان نیز پایان یافته است که در دستور کار بررسی در جلسات آتی کمیسیون ماده 5 قرار دارد.
بناییان با اشاره به اینکه مرحله اول طرح تفصیلی 15 شهر دیگر نیز اتمام یافته است، ادامه داد: عقد قراداد مرحله دوم این طرح‌ها در دستور کار قرار دارد، اما طرح تفصیلی 6 شهر به دلیل مشکلات نقشه پایه شامل سمیرم، حبیب آباد، قهدریجان، تغییر در تقسیمات کشوری شامل ایمانشهر، بازنگری در طرح جامع شامل نطنز و یا همکاری نکردن شهرداری در نیاسر متوقف شده و طرح تفصیلی 24 شهر نیز در دست تهیه است.
او گفت: همچنین علاوه بر طرح‌های تفصیلی مذکور بازنگری طرح جامع شهر‌های اصفهان، مبارکه، نایین و نطنز با رویکرد‌های نو و بازآفرینی شهری در دست تهیه است.
به گفته او؛ پیش بینی می‌شود قرارداد طرح تفصیلی 15 شهر دیگر استان نیز امسال و سال آینده منعقد شود.
استان اصفهان با دارا بودن 113 شهر از یک سو و روابط متقابل و درهم‌تنیده کلان‌شهر اصفهان با شهر‌های واقع در مجموعه شهری از سوی دیگر، دارای یکی از بزرگ‌ترین شبکه و نظام سکونتگاه شهری در بین استان‌های برخوردارکشور است.
این استان به دلیل تهیه و تصویب تنوعی از طرح‌های توسعه شهری و فراشهری در مقیاس‌های منطقه‌ای، ناحیه‌ای و شهری و با پوشش 100 درصدی پهنه سرزمین دارای کامل‌ترین نظام سلسله مراتبی طرح‌های توسعه شهری و فراشهری در کشور است و امروزه این طرح‌ها توسط مدیریت شهری ملاکِ عملِ آمایشِ جمعیت و فعالیت در کل پهنه سرزمینی استان قرار دارد.
به منظور تکمیل این نظام و تعیین تکلیف آن در پایین‌ترین سطح مقیاس شهری، اداره کل راه و شهرسازی استان از سال 1397 تهیه طرح‌های تفصیلی را برای همه شهر‌های استان در دستور کار خود قرار داده و با راه‌اندازی واحد سامانه اطلاعات جغرافیایی (GIS) در معاونت شهرسازی و معماری به منظور راهنمایی شهرداری‌های استان درخصوص تهیه نقشه پایه مناسب و تأمین اعتبار مورد نیاز این طرح‌ها، مقدمات اجرای برنامه تهیه طرح‌های تفصیلی همه شهر‌های استان را فراهم کرده است.
منبع:ایرنا
انتهای پیام/م

http://www.sepahannews.ir/fa/News/299130/102-شهر-در-استان-اصفهان-مشمول-طرح-جامع-تفصیلی-می‌شوند
بستن   چاپ