پیام سپاهان
فروش خارج از رهتاب، عامل پرکشیدن قیمت مرغ
سه شنبه 5 مرداد 1400 - 07:43:31
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


فرهاد جعفریان رئیس هیئت مدیره اتحادیه گوشت سفید اصفهان در گفت‌‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان، گفت: در هر هفته 6 کیلوگرم مرغ به هر کد ملی تعلق می‌گیرد، اما برخی از واحد‌های مرغ فروشی فقط 30 تا 40 کیلوگرم مرغ را در سامانه رهتاب می‌فروشند و مابقی را به صورت آزاد و با قیمت دلخواه به فروش می‌رسانند.
او افزود: در حال حاضر هر کیلوگرم مرغ با قیمت 17 هزار و 100 تومان به کشتارگاه عرضه می‌شود و با قیمت 25 هزار و 950 تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه گوشت سفید اصفهان بیان کرد: قیمت مرغ باید بر اساس عرضه و تقاضا باشد، اما به علت محدودیت در تامین و توزیع نهاده‌های دامی تولید مرغ محدود است و همین امر سبب شده قیمت بر اساس عرضه و تقاضا نباشد و شاهد افزایش قیمت باشیم.
جعفریان عنوان کرد: در حال حاضر در اصفهان هر شب 500 تا 600 تن مرغ در کشتارگاه و 200 تا 300 کیلوگرم مرغ در واحد‌های مرغ فروشی عرضه می‌شود و کمبود مرغ نداریم.
او در پایان با اشاره به اینکه اگر کشتارگاهی قیمت مرغ را برخلاف قیمت مصوب عرضه کند جریمه می‌شود، خاطرنشان کرد: نیرو‌های بازرسی اتاق اصناف از واحد‌های مرغ فروشی شهر بازدید می‌کنند و اگر تخلفی مشاهده کنند علاوه بر اینکه متصدی واحد سه روز از سامانه رهتاب محروم می‌شود تخلفش ثبت و به تعزیرات گزارش داده می‌شود.
انتهای پیام/ص

http://www.sepahannews.ir/fa/News/299064/فروش-خارج-از-رهتاب،-عامل-پرکشیدن-قیمت-مرغ
بستن   چاپ