پیام سپاهان
شاسی آیفون 14 از جنس آلیاژ تیتانیوم خواهد بود
سه شنبه 5 مرداد 1400 - 07:08:53
پیام سپاهان - زومیت / به‌گفته جی‌پی مورگان، شاسی مدل‌های پرچم‌دار آیفون 14 از جنس تیتانیوم سخت ساخته خواهد شد که وزن محصول را کاهش و استحکام در‌برابر ضربه و خش‌پذیری را افزایش می‌دهد.
شنیده‌ها حاکی از آن است که اپل قصد دارد نسل بعدی گوشی‌های هوشمندش را با نام احتمالی آیفون 13 در پاییز امسال رونمایی کند؛ ازاین‌رو، بازار شایعات بیش از هر زمان دیگری داغ شده و حتی آیفون 14 را نیز در کانون توجهات قرار داده است. در جدیدترین اخبار فناوری، گفته می‌شود اپل پس از پنج نسل متمادی استفاده از استیل ضدزنگ در شاسی مدل‌های پرچم‌دار آیفون درصدد است تا بار دیگر این بخش را دستخوش تغییراتی کند و ظاهرا این‌بار برای قدرت‌بخشیدن به ساختار گوشی‌های آیفون از آلیاژ تیتانیوم سخت بهره خواهد گرفت.
طبق گفته‌های جی‌پی مورگان، استفاده از آلیاژ تیتانیوم یکی از تغییرات اساسی در طراحی آیفون‌های 2022 خواهد بود و فاکسکان تولیدکننده انحصاری شاسی تیتانیوم برای مدل‌های پرچم‌دار است. درصورت صحت این گزارش، برای نخستین‌بار است که اهالی کوپرتینو در شاسی گوشی‌های آیفون از تیتانیوم استفاده می‌کنند. درحال‌حاضر، اپل از تیتانیوم برای برخی از مدل‌های اپل واچ سری 6 استفاده می‌کند و کارت فیزیکی اپل کارت نیز از تیتانیوم ساخته شده است. با نگاهی به گذشته، اپل لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای آی‌بوک G4 را نیز در پیکربندی تیتانیومی عرضه می‌کرد.
درمقایسه‌با فولاد ضدزنگ، تیتانیوم سختی نسبتا زیادی دارد که باعث مقاومت بیشتر آن دربرابر خراش می‌شود و سختی آن به مقاومت کافی در‌برابر خم‌شدن می‌انجامد. تیتانیوم به‌اندازه فولاد مقاوم و 45 درصد سبک‌تر است. همچنین، دو برابر آلومینیوم مستحکم‌تر و تنها 60 درصد از آن سنگین‌تر است؛ بنابراین، آیفون 14 می‌تواند مقاومتی چشمگیر و حداقل ازلحاظ تئوری 45 درصد شاسی سبک‌تری از مدل‌های کنونی داشته باشد.
همان‌طورکه گفتیم، اپل از سال 2017 و معرفی آیفون X، از شاسی استیل ضدزنگ در گوشی‌های پرچم‌دارش استفاده می‌کند. استیل ضد‌زنگ بسیار مقاوم است؛ اما بسیار سنگین و جاذب خط‌وخش و اثرانگشت است؛ به‌طوری‌که یکی از ضعف‌های مدل‌های پرو آیفون 12 همین فریم صیقلی و بسیار جاذب کثیفی آن است. اپل با استفاده از تیتانیوم فریم دستگاه را به‌شکل مات می‌تواند دربیاورد و تا حد بسیاری این مشکل را برطرف کند. افزون‌براین، تیتانیوم درمقایسه‌با بسیاری از آلیاژهای دیگر دربرابر خوردگی مقاومت بیشتری دارد.
گزارش جی‌پی مورگان برخی شایعات اخیر مبنی‌بر تغییرات چشمگیر آیفون 14 را نیز تأیید و ادعا می‌کند‌ اپل در سال آینده میلادی می‌تواند اَبَرچرخه فروش دیگری تجربه کند و این در حالی است که بسیاری بر این باورند هم‌اکنون خانواده آیفون 12 در اَبَرچرخه مشابه فروش آیفون 6 در بازه‌ی 2014 تا 2015 قرار دارند. علاوه‌براین، جی‌پی مورگان خاطرنشان می‌کند اپل آیفون مینی را در سال آینده کنار خواهد گذاشت و احتمالا مدل 6٫7 اینچی موسوم به آیفون 14 مکس را جایگزین آن خواهد کرد.
آیفون 14 مکس احتمالا از همان ویژگی‌های آیفون 6٫1 اینچی بهره خواهد برد، با این‌ تفاوت‌ که نمایشگرش متناسب با نسخه پرو مکس 6٫7 اینچی خواهد بود و ظاهرا دوربینی بهبودیافته با لنز فوق‌عریض و قابلیت فوکوس خودکار آن را همراهی خواهد کرد. همچنین، ممکن است این نمایشگر از همان فناوری اکسید پلی‌کریستالی دماپایین موسوم به LTPO برخوردار باشد که انتظار می‌رود در مدل‌های پرو امسال ارائه شود.
در این گزارش، آمده است احتمالا حسگر تاچ آی‌دی به آیفون‌های آینده باز خواهد گشت که می‌تواند در زیر نمایشگر یا روی دکمه پاور در فریم کناری تعبیه شود. اعتقاد بر این است که سری آیفون 14 چشمگیرترین تغییرات طراحی سال‌های اخیر را شامل می‌شود و ظاهراً اپل استفاده از حفره را جایگزین ناچ خواهد کرد. دراین‌میان، افرادی هستند که ادعا می‌کنند اپل کاملا ناچ را حذف و حسگرهای مربوط به فیس آی‌دی را به زیر نمایشگر منتقل می‌کند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/299046/شاسی-آیفون-14-از-جنس-آلیاژ-تیتانیوم-خواهد-بود
بستن   چاپ