پیام سپاهان
باد و خاک در راه اصفهان
دوشنبه 4 مرداد 1400 - 22:58:27
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجت‌الله علی عسگریان کارشناس پیش بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: وزش باد شدید امروز نیمه شرق کشور را در بر می‌گیرد که در مناطق مستعد با خیزش گرد و خاک محلی همراه است و به تدریج از فردا در شرق استان اصفهان از جمله شهر‌های ورزنه، نائین، خور و بیابانک، چوپانان شاهد این پدیده خواهیم بود.
او ادامه داد: وقوع گرد و خاک به ویژه در ورزنه، کویر حسین آباد و شرق شهرستان شهرضا شدیدتر است و کیفیت هوای این مناطق روز سه‌شنبه کاهش می‌یابد.
کارشناس پیش بینی هواشناسی استان اصفهان درباره شدت غبارآلودگی هوا در این کلانشهر گفت: شاخص کیفی هوای شهر اصفهان در این روز‌های گرم سال در شرایط نرمال بالای 80 تا 110 AQI بوده است که با توجه به گردوخاک پیش رو به 130 تا 140 AQI ناسالم برای گروه‌های حساس و در برخی ساعات حتی به بالای 150 AQI ناسالم برای عموم شهروندان برسد.
علی عسگریان افزود: وضعیت جوی سایر مناطق استان در سه روز آینده صاف تا قسمتی ابری و در بعد از ظهر‌ها وزش باد به نسبت شدید پیش‌بینی می‌شود.
او با بیان اینکه دمای هوای اغلب مناطق استان در 24 ساعت آینده بین یک تا سه درجه سانتیگراد کاهش می‌یابدادامه داد: دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به 39 درجه سانتیگراد بالای صفر و در خنک‌ترین ساعات بامداد فردا به 21 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.
کارشناس پیش بینی هواشناسی استان اصفهان اضافه کرد: کاشان و آران و بیدگل با دمای 42 درجه سانتیگراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای 12 درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.
انتهای پیام/م

http://www.sepahannews.ir/fa/News/298965/باد-و-خاک-در-راه-اصفهان
بستن   چاپ