پیام سپاهان
/جهاد دانشگاهی، نماد عبور از موانع با باور توان ایرانی/
امام جمعه موقت اصفهان: جهاد دانشگاهی در حرکت‌های علمی پیشرو باشد
دوشنبه 4 مرداد 1400 - 09:43:34
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان امام جمعه موقت اصفهان گفت: جهاد دانشگاهی باید در حرکت‌های علمی پیشرو باشد و هر پیشرفت علمی که در کشور رخ می‌دهد باید به نوعی با جهاد دانشگاهی مرتبط باشد.

محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با ایسنا درباره مهم‌ترین دستاوردهای 41 سال گذشته جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یک حرکت انقلابی و جهادی بود که با توجه به نیاز روز دانشگاه‌ها در نهادِ دانشگاه با نگاه به ارزش‌های اسلامی، انقلابی، جهاد و شهادت شکل گرفت. فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و علمی جهاد دانشگاهی در چهار دهه گذشته که تاثیر زیادی در پیشرفت کشور داشته، ستودنی است.
وی افزود: جهاد دانشگاهی مفاهیمی مانند دانشگاه اسلامی را عینیت بخشید و در رویکرد مثبت جوانان به اسلام نقش بسزایی ایفا کرد. این نهاد انقلابی آثار فرهنگی و کتب ارزشمند زیادی را برای دانشجویان تدوین کرد که این آثار جزء منابع ارزشمند علمی و دانشگاهی کشور هستند.
امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه جهاد دانشگاهی می‌تواند نقش مهمی در تجاری‌سازی علم و دستیابی به پیشرفته ترین علوم روز دنیا ایفا کند، گفت: این نهاد باید در دو بُعد فعالیت کند، یکی در تعمیق مفاهیم اسلامی در جامعه و اذهان دانشجویان و اساتید که البته در تحقق این امر تا حد زیادی موفق بوده است. همچنین جهاد دانشگاهی باید در حرکت‌های علمی پیشرو باشد و هر پیشرفت علمی که در کشور رخ می‌دهد باید به نوعی با جهاد دانشگاهی مرتبط باشد.
رهبر تصریح کرد: در سه دهه گذشته پیشرفت‌های علمی کشور مثال‌زدنی بوده که نقش جهاد دانشگاهی در این پیشرفت‌ها نمایان است. پیشرفت‌های صنعتی، پزشکی و دارویی کشور مطلوب بوده است و جهاد دانشگاهی در هر یک از این بخش‌ها و موفقیت‌ها نقش مهمی داشته است.
وی در پاسخ به این سؤال که تعامل و ارتباط شما با جهاد دانشگاهی چگونه بوده است؟ گفت: بنده تا حدودی با این نهاد ارتباط داشته‌ام. جهاد دانشگاهی در اصفهان هیات امنایی دارد که یکی از اعضای این هیات من هستم که مرتب جلسات هیات امنا برگزار می‌شود و در این جلسات گزارش عملکرد این نهاد ارائه می‌شود.
امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه جهاد دانشگاهی حرکت علمی کشور را در مسیر انقلاب قرار داد، خاطرنشان کرد: تولید واکسن کرونا در داخل نشان از کار جهادی و دلسوزانه دانشمندان کشور دارد که مجهز به علوم پیشرفته روز دنیا هستند که جهاد دانشگاهی از این دانشمندان باید حمایت و برخی از نیازهای علمی آنان را برطرف کند. نوآوری‌های علمی برای کشور افتخار است چراکه ایران را از بیگانگان بی‌نیاز می‌کند و بدون شک نقش جهاد دانشگاهی در تحقق بیشتر این موضوع بر کسی پوشیده نیست.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/298740/امام-جمعه-موقت-اصفهان--جهاد-دانشگاهی-در-حرکت‌های-علمی-پیشرو-باشد
بستن   چاپ