پیام سپاهان
هواشناسی: دمای هوای کاشان تا پایان هفته کاهش می‌یابد
يکشنبه 3 مرداد 1400 - 19:55:40
پیام سپاهان - کاشان - رییس اداره هواشناسی کاشان با اشاره به بر رکورد زدن گرمای 47 درجه طی 24 ساعت گذشته در این شهرستان گفت: روند کاهشی محسوس دمای هوا تا پایان هفته جاری پیش‌بینی می‌شود.

عباس ارغوانی عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با افزود: بیشینه دمای هوای کاشان روز گذشته در حالی به 47 درجه سانتیگراد رسید که آخرین زمان ثبت شده این دما 9 تیر 1394 بود.
وی خاطر نشان کرد: دمای هوا در کاشان با کاهش محسوس از امروز تا روز جمعه به 39 تا 40 درجه خواهد رسید.
وی با تاکید بر اینکه کاشان امروز و فردا همچنان شرایط گرما را خواهد داشت اظهار داشت: به شهروندان توصیه می‌شود برای محافظت در مقابل تابش اشعه ماورای بنفش استفاده از پوشش مناسب، کرم ضد آفتاب و عینک آفتابی را جدی بگیرند و زیاد در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار نگیرند.
ارغوانی با یادآوری پیش‌بینی سازمان هواشناسی در مورد وزش بادهای نسبتاً شدید و تا حدودی شدید با جهت غالب شرق و شمال شرقی (از سمت مناطق کویری) که توان ایجاد گرد و خاک را دارند از بیماران قلبی و تنفسی خواست طی روزهای آتی هفته جاری در ساعت‌های عصرگاهی از منزل خارج شده و در محیط‌های بیرونی قرار گیرند.
به گفته وی، ایجاد و افزایش گرد و خاک بدلیل خشکسالی‌های اخیر ناشی از کم بارشی و آسیب بافت خاک مناطق حاشیه ‌ای است. 
وی با اشاره به اینکه بر پایه پیش‌ آگاهی های فصلی سازمان هواشناسی، احتمال استمرار خشکسالی در مناطق مرکزی ایران بویژه کاشان تا اوایل زمستان وجود دارد، اظهار داشت: در صورتیکه موضوع آب مصرفی مردم مدیریت نشود این منطقه نیز می‌تواند دچار تنش آبی شود.
بیشترین دمای ثبت شده در کاشان در 9مرداد سال 1355 با دمای 48 سانتیگراد بوده است.
24 ساعت گذشته حداقل دما 27.6 و حداکثر دما 45 در کاشان گزارش شده است.
شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر 364 هزار نفر در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
برچسب‌ها
سیستم گرمایشی گرد و غبار کاشان سازمان هواشناسی

http://www.sepahannews.ir/fa/News/298534/هواشناسی--دمای-هوای-کاشان-تا-پایان-هفته-کاهش-می‌یابد
بستن   چاپ