پیام سپاهان
دولت روحانی رکورد فراری دادن سرمایه از کشور را هم شکست
يکشنبه 3 مرداد 1400 - 03:01:41
پیام سپاهان - کیهان /متن پیش رو در کیهان منتشر شده و انتشار آن در آخرین خبر به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
روزنامه اعتماد در آخرین شماره خود در گزارشی اقتصادی با اعلام خبر «فرار سالانه 10 میلیارد دلار سرمایه از کشور» نوشت: « طبق آمار بانک مرکزی میزان نقدینگی از 3700 هزار میلیارد عبور کرده و نسبت به دو سال پیش 2 برابر شده است. اگرچه طی ماه‌های گذشته نسبت به عواقب افزایش نقدینگی بر اقتصاد و تورم هشدار داده شده «امادریغ». با این روند در ماه‌های آینده دولت با تورمی روبه‌رو خواهد شد که هیچگاه در کشور تجربه نشده است... براساس آمارهای اتاق بازرگانی تهران هر سال10 میلیارد دلار فرار سرمایه از کشور انجام می‌شود و آنچه مهم است این است که تشکیل سرمایه ثابت سال‌هاست وجود ندارد و نقطه استهلاک از نقطه سرمایه ثابت نیز رد شده است.»
گفتنی است روحانی طی 8 سال گذشته بسیاری از امکانات و ظرفیت‌های کشور را به پای مذاکرات هسته‌ای ریخته‌، از رفع تحریم‌های بانکی تا حل مشکل ورود سرمایه و حتی آب خوردن مردم را هم به برجام گره زد اما جز تحمیل خسارت‌های فراوان به مردم و نظام دستاورد دیگری به ارمغان! نیاورده است، هدف از مذاکرات، لغو تحریم‌ها بود ولی نه فقط هیچ تحریمی لغو نشد بلکه صدها تحریم جدید نیز به تحریم‌های قبلی اضافه شد.
روحانی طی این سالها نه تنها با برجام مشکل ورود سرمایه به کشور را حل نکرد بلکه با تصمیمات و سیاست‌های غلط اقتصادی زمینه فرار ماهانه دهها میلیون دلار سرمایه از کشور را فراهم کرد و تاسف‌آور‌تر اینکه طی یکی دو سال اخیر ابتدا با تشویق مردم به سرمایه‌گذاری در بورس‌، سرمایه‌های خرد و کلان مردم را به بورس جذب کرد و به فاصل کوتاهی با هدف تامین کسری بودجه دهها هزار میلیارد تومان در قالب کدهای بورسی حقوقی شرکت‌های دولتی از بورس خارج و باقی مانده پس‌انداز مردم برای تامین حداقل‌های معیشتی را نیز نابود کرد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/298088/دولت-روحانی-رکورد-فراری-دادن-سرمایه-از-کشور-را-هم-شکست
بستن   چاپ