پیام سپاهان
سرپرست معاونت حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان:
ذخیره 333 میلیون مترمکعبی سد زاینده‌رود/کیفیت آب سد قابل‌قبول است
شنبه 2 مرداد 1400 - 12:58:11
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان سرپرست معاونت حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به ذخیره سد زاینده رود 333 میلیون مترمکعب است، گفت: هر هفته مخزن و خروجی سد زاینده رود پایش می شود و با توجه به آزمایش های موجود، در حال حاضر کیفیت آب سد زاینده‌رود مناسب و قابل قبول است.

محمود چیتیان در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت سد زاینده رود بعد از تحویل آب به کشاورزان، اظهار کرد: در حال حاضر خروجی سد زاینده رود برای شرب و بخشی از صنعت است.
وی با بیان اینکه امروز (شنبه-2 مرداد ماه) ذخیره سد زاینده رود 333 میلیون مترمکعب است، افزود: در حال حاضر ورودی سد زاینده رود 13 و خروجی سد 25.5 مترمکعب بر ثانیه است.
سرپرست معاونت حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان درباره کیفیت آب موجود در سد زاینده رود، توضیح داد: مخازن سد با توجه به اینکه یک ورودی و خروجی دارند، دارای کیفیت قابل قبولی است، چراکه آب جریان دارد.
وی ادامه داد: هر هفته مخزن سد زاینده رود و لایه های مختلف آن از لحاظ اکسیژن باقی مانده و خروجی سد و تمام پارامترهای مربوط به کیفیت آب در مناطق مختلف به صورت آنلاین و آزمایشگاهی بررسی و پایش می شود.
چیتیان همچنین ادامه داد: حد فاصل سد زاینده رود تا سد چم آسمان که بحث انتقال آب برای آب شرب است، به دلیل جریان های تندآبی و اکسیژن محلول در آب و سرعت آب نوعی خوپالایی انجام می دهد و خوشبختانه طی پنج دهه اخیر تاکنون کیفیت آب سد زاینده رود هیچ مشکلی نداشته است.
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر از لحاظ کیفی، آب سد زاینده رود مشکلی ندارد، تصریح کرد: هر هفته مخزن و خروجی سد زاینده رود پایش می شود و با توجه به آزمایش های موجود، در حال حاضر کیفیت آب سد زاینده رود مناسب و قابل قبول است.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/297986/ذخیره-333-میلیون-مترمکعبی-سد-زاینده‌رود-کیفیت-آب-سد-قابل‌قبول-است
بستن   چاپ