پیام سپاهان
اصفهان خشک‌ترین خرداد را تجربه کرد
شنبه 2 مرداد 1400 - 02:19:14
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


لیلا امینی رئیس مرکز تحقیقات کاربردی اداره کل هواشناسی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان اظهار کرد: در خرداد ماه بارش کل استان در حدود 4 میلی متر بود که نسبت به آمار بلندمدت و حالت نرمال، 81.5 درصد کاهش داشته است.
او گفت: کمینه دمای استان اصفهان در خرداد ماه امسال 20 درجه سانتی‌گراد بوده که نسبت به بلند مدت حدود 2.
6 سانتی گراد گرمتر شده است.
رئیس مرکز تحقیقات کاربردی اداره کل هواشناسی استان اصفهان بیان کرد: بیشینه دمای اصفهان هم در کل استان 36 درجه سانتی گراد بوده که نسبت به دمای طبیعی و نرمال در بلند مدت 3.9 درصد درجه سانتی گراد گرمتر شده است.
امینی تاکید کرد: افزایش کمینه و بیشینه دما نشان دهنده این است که در کل روز ما افزایش دما را داشتیم و این خود معضل بزرگی است.
او افزود: در خرداد ماه میانگین سرعت باد حدود 3 متر بر ثانیه بوده که در ایستگاه اوزون سنجی اصفهان این میزان میانگین سرعت باد حدود 2 متر بر ثانیه بود.
رئیس مرکز تحقیقات کاربردی اداره کل هواشناسی استان اصفهان اضافه کرد: براساس آمار بارش باران در سه ماه گذشته، اکثر مناطق استان همچنان درگیر خشکسالی هستند.
امینی تشریح کرد: در روز‌های اول تیرماه ناپایداری جوی داشتیم که بیشتر متاسفانه با وزش باد‌های شدید و گرد و خاک همراه بود.
او در پایان گفت: در خرداد ماه در شهرستان‌های خور و بیابانک، سمیرم، شهرضا و نایین اصلا بارش باران نداشتیم و شهر اصفهان در خرداد ماه امسال نسبت به بلند مدت 75.3 درصد معادل 1.3 میلی متر کاهش بارش داشته است.
انتهای پیام/ی

http://www.sepahannews.ir/fa/News/297873/اصفهان-خشک‌ترین-خرداد-را-تجربه-کرد
بستن   چاپ