پیام سپاهان
کاهش حریق در مراتع اصفهان با آموزش و اطلاع‌رسانی
پنجشنبه 31 تير 1400 - 09:54:11
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


سرهنگ علیرضا طاهریفرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: از ابتدای تیرماه، دو مورد حریق در سمیرم و فریدونشهر، هفت هکتار از پوشش‌های گیاهی را از بین برده است.
او افزود: با توجه به اینکه علت 90 درصد حریق‌ها خطای انسانی بوده، به مرتع داران و عشایر آموزش‌های لازم در خصوص اطفای حریق داده شده که این آموزش‌ها در کاهش حریق‌ها بسیار موثر بوده است.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان در خصوص قانونگذاری در زمینه تاثیر خطا‌های انسانی بر حریق‌ها گفت: قانونگذار در خصوص افرادی که به صورت عمد یا غیر عمد، اقدام به ایجاد حریق در منابع طبیعی کنند مجازات تعیین کرده است.
طاهری بیان کرد: به مناطقی همچون سمیرم، فریدونشهر، فریدن، چادگان و شهرضا وسایل مورد نیاز برای اطفای حریق، از طرف سازمان منابع طبیعی کشور ارسال شده است.
او اضافه کرد: مواردی همچون اطلاع رسانی و آموزش‌ها، ارسال وسایل اطفای حریق و گشت‌های آخر هفته یگان حفاظت باعث شده تا اصفهان، نسبت به سایر استان‌ها در کاهش حریق مراتع وضعیت مطلوبی داشته باشد.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: باتوجه به اینکه پوشش‌های گیاهی ارزش زیست محیطی و اقتصادی دارند بهترین روش برای حفظ ارزش‌های طبیعی، فرهنگ سازی میان مردم است.
طاهری اضافه کرد: طبق پیشنهاد فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور احتمالا در آینده نیز بحث ارزش منابع طبیعی در کتب درسی افزوده شود تا از همان دوران ابتدایی، فرهنگ سازی صورت بگیرد.
او عنوان کرد: هنگامی که در منطقه‌ای آتش سوزی ایجاد می‌شود، زیبایی فضای سبز و اکوسیستم موجود در طبیعت از بین رفته و به جانوران نیز آسیب وارد می‌شود.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان در خصوص آلودگی‌های ایجاد شده بر اثر حریق‌ها گفت: عموما آتش سوزی‌ها، در مکان‌هایی نزدیک به کوه اتفاق می‌افتد و آلودگی وسیعی ایجاد نمی‌کند، ولی بر کاهش اکسیژن دهی درختان تاثیر منفی می‌گذارد.
انتهای پیام/ص

http://www.sepahannews.ir/fa/News/297432/کاهش-حریق-در-مراتع-اصفهان-با-آموزش-و-اطلاع‌رسانی
بستن   چاپ